Detoxifiere vs. cura de slăbire

Instructorul Sorin Pițigoi ne povestește în această săptămână o experiență proprie prin care a trecut în această primăvară. Prin împărtășirea ei, specialistul în mișcare dorește să vă convingă de faptul că este nevoie de mișcare și de o alimentație corespunzătoare, dacă dorești să pierzi sănătos din greutate.

O să vă povestesc rezultatele uimitoare a celei mai recente cure de detoxifiere pe care am făcut-o. În ultimul timp am început să fac cam de două ori pe an detoxifierea corpului meu. Prima din an o fac în luna mai și a doua în septembrie sau octombrie.

Cum fac detoxifierea
Cu câteva zile înainte de a începe cura de detoxifiere reduc puțin porțiile de mâncare și încerc să mănânc cât mai puțin hrană procesată. Cura durează 7 zile. Primele două zile hrana va fi compusă numai din fructe și legume crude. Încerc să cumpăr fructele și legumele cât mai organice din piață de la țărani. Legume cum ar fi verdețuri, morcovi, varza, gulii, castravete, ardei, rosie, ridiche sau ghimbir. Fructele pe care le consum sunt: mărul, lămâia, kiwi, banane, cireșe sau pepene, dar lista poate continua.

 Următoarele trei zile hrana va fi compusă numai din sucuri de legume și fructe, aceleași de mai sus .Pentru a da un gust mai plăcut sucului de legume puteți adauga mere. Mărul este singurul fruct pe care-l puteți asocia cu legumele. Sucul se poate prepara numai cu un storcător electric de fructe.

 Ultimele două zile revenim cu hrana care va fi compusă numai din fructe și legume crude ca și în primele două zile. Dupa cele 7 zile revin treptat la alimentația obisnuită fără excese, altfel nu se simt rezultatele.

În tot acest timp pentru a face detoxifierea și mai eficientă putem lua un produs de pe piață pentru curățirea colonului. Atenție, această detoxifiere trebuie făcută numai cu acordul medicului dumneavoastră.

Care sunt rezultatele curei
La fiecare detoxifiere se pierd câteva kilograme din greutate. Eu, personal, nu am urmărit acest lucru, dar deși am mâncat pe săturate legume și fructe am pierdut 4 kilograme. De la 83, am ajuns la 79 de kilograme, iar după 4 zile de la terminarea curei am ajuns la 81.

 Știam ca voi pierde kilograme și ca voi mai pune pe mine de îndată ce voi mânca din nou mâncare gătită. Ce a fost uimitor a fost faptul că eu mă asteptam ca și kilogramele pierdute să fie în mare parte formate din grăsime, dar de fapt nu a fost deloc așa.

 Înainte de cură aveam un procent de 20.7 % de grăsime corporală și 82.7 kilograme, adică 17.12 kilograme de țesut adipos. După cură, aveam un procent de 21 % de grăsime corporală și 78.7 kg, adică 16.53 kg de țesut adipos. Diferența de grăsime corporală reiese că ar fi de 0.62 kg. Numai atât veti spune? Din 4 kilograme pierdute, doar puțin peste jumătate de kg reprezintă grăsimea de care scăpați.

 Repet, intenția mea nu afost să pierd din kilograme, chiar dacă mi-ar prinde bine câteva în minus, așa că în cele 7 zile nu am făcut deloc mișcare, chiar nu e indicat. Rezultatele însă, sunt concludente.

Dacă am pierdut puțină grăsime atunci ce am pierdut mai mult din cele 4 kg ? Apă nu, pentru ca am băut multă toată perioada, plus că fructele și legumele sunt bogate în apă.

Răspunsul este: masă musculară! Acum, înțeleg fenomenul Yo-Yo, pe deplin. Majoritatea celor care vor să slăbească și se abțin să mănânce au parte de un efect invers. Poate au rezultat pe timp scurt, dar imediat ce revin la alimentația obișnuită își măresc și mai mult greutatea.

 Masa musculară este singurul nostru aliat în lupta cu grăsimile.

Diferența dintre detoxifiere și cura de slăbire

Repet, să nu confundăm detoxifierea cu un program de slăbit. În toate programele de slăbit trebuie să ne alimentăm corect și să facem mișcare. Trebuie să ne păstrăm sau și mai bine să ne creștem masa musculară.

Cum creștem masa musculară? Facem exerciții zilnic acasă, la o sală de fitness, alergăm pe stadion, facem plimbări în natură pe jos sau cu bicicleta. Orice mișcare e bună pentru sănătatea noastră.