„Mircea Eliade”, nedreptățit de ISJ?! Revolta profesorilor a ajuns până la Ministerul Educației

Mircea Eliade a trecut de la Maitreyi la „mai două” clase de a noua! Cea mai recentă decizie a Inspectoratului Școlar Județean prevede o reducere a numărului de clase de liceu. Cadrele didactice de la Colegiul Național „Mircea Eliade” sunt revoltate și acuză o lipsă de transparență combinată cu discriminare la baza deciziei.

Cadrele didactice ale Colegiului Național „Mircea Eliade” consideră că decizia duce lipsa de transparență și punctajul colegiului a fost calculat pe sub bancă. „Mircea Eliade” a mai suferit o reducere de clase în trecut, de la patru la trei clase de a IX-a. Aceeași măsură a fost luată tot atunci și pentru Colegiul Național „Diaconovici-Tietz”. Cu toate că în 2018 „Eliade” și-a reînnoit titulatura de colegiu, criteriile de performanță și calitate ale Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar nu au fost considerate argumente puternice la întâlnirea de vineri dintre ISJ și conducerea colegiului. „Solicităm să fim informați asupra punctajului acordat fiecărui criteriu și modalitatea de departajare a unităților de învățământ pentru stabilirea cifrei de școlarizare la clasa a IX-a. Suntem de părere că nu există o transparență în ceea ce privește punctajele acordate fiecărei instituții de învățământ și nici rezultatele evaluării”, au transmis profesorii către Ministerul Educației și Cercetății.

Profesorii eliadiști sunt revoltați și consideră că liceul lor este discriminat. Drept urmare, au înaintat un memoriu către Ministerul Educației și Cercetării prin care cer reanalizarea situației. Cadrele didactice reclamă că doar de la unitatea lor școlară și de la Colegiul Economic al Banatului Montan s-au tăiat clase și criteriul MEC legat de ponderea de 60% pentru filieră tehnologică și 40% pentru filieră teoretică la nivelul Reșiței nu este respectat. Mai mult, profesorii sunt deranjați de afirmația secundară potrivit căreia Eliade ar fi cel mai slab liceu. „CNME s-a trezit că este singurul liceu teoretic cu nume de colegiu național din oraș, care a mai pierdut o clasă, deci de la 3 la 2. Toate celelalte, fiind mai bune, au păstrat numărul de clase deja existent și… bravo lor! De aici însă, și până la afirmația de mai sus e cale de discuție, fără îndoială. De ce cel mai slab? Oare pentru că ne-am propus de ani de zile să oferim o șansă și celor din eșaloanele inferioare la nivelul liceului? Mai pe înțelesul tuturor, pentru că am avut curajul să acceptăm să lucrăm cu cei cărora nimeni nu le mai oferea vreo șansă? Adică e chiar puțin lucru să iei elevi de clasa a 9-a care au fost parțial sau total marginalizați în școala generală, care o fi ea, cu medii de 5-6 maxim, și să-i aduci după 4 ani în proporție de 75 % la nivelul la care promovează examenul de bacalaureat?”, se întreabă profesoara Cristina Lerch.

leader board 728 x 90 px

„Ne întrebăm în ce măsură a fost respectat criteriul legat de ponderea de 60% pentru filiea tehnologică și 40% pentru filiera teoretică la nivelul municipiului Reșița, având în vedere că din Reșița o clasă de liceu, profil teoretic, a fost propusă pentru reducere, aceasta fiind de la unitatea noastră”, au scris dascălii eliadiști în memoriul adresat MEC.Motivarea ISJ Caraș-Severin este că hotărârea nu a fost respectată la nivelul Reșiței, dar la nivel de județ raportul a fost atins.

Colegiul Național „Mircea Eliade” se mândrește pentru statutul de unic centru de examen Cambridge din județ, calitatea de Centru de zi „Salvați Copiii”, proiectele europene Erasmus+, premiile obținute de elevi la concursurile naționale și parteneriatele cu celelalte licee atât din România cât și Republica Moldova care poartă numele lui Mircea Eliade.

Inspectorul școlar general, Carina Pristavu, ne-a promis că va reveni cu un punct de vedere privind măsura care i-a nemulțumit pe profesorii de la CNME.

Update 15.00: ISJ argumentează că decizia vine ca urmare a scăderii numărului de elevi, dar a fost luat în vedere și standardul de calitate al educației oferite de liceele cu filieră tehnologică și teoretică. În algoritmul de calcul pentru departajare a intrat promovabilitatea la examenul național de bacalaureat, rezultatele admiterii în clasa a IX-a, dar și sondajul de opțiuni realizat de Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Caraș-Severin, pentru anul școlar 2021-2022, cel din urmă cu rol strict orientativ. „S-a avut în vedere ca aceste reduceri ale numărului de clase să nu afecteze calitativ și cantitativ școlile cu învățământ profesional și tehnic, inclusiv învățământul dual, școli care au suportat în ultimii zece ani toate pierderile din sistem, ca urmare a scăderii populației școlare, dar și a opțiunilor elevilor, preponderent, pentru filierele teoretică și vocațională. […] În perspectivă, Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin are în vedere reorganizarea rețelei școlare, prin consultarea unităților administrativ-teritoriale – datorită scăderii constante a populației școlare, în ultimii zece ani – și realizarea unei noi strategii de alocare echilibrată, la nivel județean, a claselor pentru învățământul liceal, teoretic, vocațional și tehnologic și, respectiv, a învățământului profesional și dual”, transmit reprezentanții ISJ Caraș-Severin.