Minusurile noului sistem de taxare

Deși firmele care au preluat în concesiune cele 2.200 de parcări din zonele aglomerate din oraș se grăbesc să pună sistemul în funcțiune, minusurile care există la momentul actual îi dezavantajează pe conducătorii auto. În plus, cei care conduc firma le recunosc, dar susțin că le vor îndrepta.

Parcările au fost deja marcate, iar șoferii avertizați că trebuie să scoată din buzunar sume fabuloase de bani. În momentul de față Repark încheie contracte cu chioșcurile de ziare care vor pune în vânzare tichetele, dar a încheiat și un contract de telefonie, astfel încât conducătorii auto să plătească staționarea prin sms. Singurele aspecte care nu s-au luat încă în calcul sunt legate de șoferii ale căror parcări de reședință coincid cu cele concesionate.

Aceștia sunt taxați de două ori: o dată de Primăria Reșița, cu 74 de lei, iar a doua oară de firma Repark, cu suma de 150 de lei. Asta, dacă oamenii nu își fac planuri să plece de acasă între orele 8 și 16. În timp de șoferii sunt revoltați de situația în care sunt puși, oficialii firmei promit că vor îndrepta situația.

„Cunoaștem aceste lucruri și vom încerca să le îndreptăm pentru că nici nouă nu ni se pare corect ca reșițenii să plătească de două ori pentru același serviciu”, a spus Daniel Nechita, administratorul Repark. Oficialii Repark mai spun că nici data de la care se va pune sistemul în funcțiune nu este cunoscută încă, deși inițial cei care reprezintă firma anunțaseră inițial că la finele lunii ianuarie, începutul lui februarie șoferii trebuie să plătească pentru parcările din centru.

Care vor fi parcările cu barieră
Odată ce sistemul devine operațional, sunt și câteva parcări în care accesul se va face doar pe bază de barieră. Acestea sunt: parcarea verde din centrul orașului, cea de la policlinică, CEC, Blocul 800 și, posibil, CASE SA. Pentru aceste locuri de parcare, Repark a gândit un sistem special prin care șoferul va fi taxat în funcție de timpul staționat, în cazul în care nu are abonament.