La Timișoara se desfășoară Congresul Național de Drumuri și Poduri, un eveniment ce a reunit sute de specialiști din țară și străinătate și autorități centrale și locale. A fost un moment bun pentru ca ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, să anunțe că bucata lipsă din autostrada Lugoj – Deva are constructor.
„Pentru autostrada Lugoj-Deva, vom desemna, astăzi (n.r. joi), constructorul secțiunii cu ecoducte, mult așteptată de toți”, a spus Grindeanu.
Ministrul a vorbit și despre alte proiecte mari de infrastructură care au în centru Timișoara. Primăvara anului 2023 ar trebui să aducă licitația pentru proiectarea și execuția autostrăzii Timișoara – Moravița.
„Am o țintă pentru orașul nostru: să terminăm rapid, și sper că în această iarnă, decembrie – ianuarie, să terminăm studiul de fezabilitate pentru Timișoara – Moravița, astfel încât să putem, odată cu eliberarea avizului de mediu, să scoatem la licitație proiectarea și execuția în această primăvară. Timișoara devine astfel un nod în infrastructura rutieră”, a declarant ministrul Transporturilor.
Președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica, vrea o interconectare a județelor țării, însă are dubii că avem capacitatea de a atrage fondurile europene și naționale pe care le avem la dispoziție.
„Am vorbit din anii 90 de conectarea provinciilor, dar nu am vorbit de conectarea județelor. Practic, fiecare județ gândește strict legat de nevoile interne. Interconectarea județeană este la fel de importantă ca cea a provinciilor istorice. Sunt localități care nu au șansa de a atrage investitori pentru a avea o șansă spre dezvoltare. Avem un program national, Anghel Saligny, care va investi peste 30 de miliarde de lei în proiectele autorităților locale. Mă întreb dacă avem capacitatea să cheltuim acești bani în acest interval relativ scurt de timp?”, a spus Alin Nica.
Congresul durează două zile, timp în care temele abordate se referă la administrarea, întreținerea și exploatarea drumurilor și podurilor, mobilitatea urbană și rurală, infrastructuri reziliente, operațiuni de stabilizare în lucrările de reabilitare a drumurilor, soluții inovatoare în infrastructura rutieră. Rămâne de văzut ce vor învața autoritățile române și constructorii din prezentările colegilor străini mai experimentați.