Sorin Grindeanu a prezentat comisiilor reunite de Transporturi, care l-au confirmat încă o dată în funcția de ministru, rezultatele obținute până în prezent ca șef al Transporturilor şi Infrastructurii, precum și prioritățile noului mandat.
„Rămân în continuare adeptul unui ritm susținut de lucru, dublat de responsabilitate și de spirit de echipă. Doar astfel am reușit să obțin în ultimii trei ani rezultatele care se pot vedea astăzi: 390 km de drum de mare viteză (autostradă și drum expres), din cei 1.280 km aflați acum în circulație, 245 km de cale ferată îmbunătățită, modernizată și electrificată; deblocarea Portului Constanța; punerea în funcțiune a terminalului Schengen la Aeroportul Internațional Timișoara; primul tren electric nou pus în circulație în ultimii 35 ani, dintr-o serie de 189 trenuri electrice noi.”, a menționat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a declarat că va asigura și în continuare tot sprijinul necesar pentru implementarea proiectelor, dar și pentru lansarea unor proiecte noi de infrastructură mare de transport.
„Estimez că anul viitor se va deschide circulația pe încă minimum 250 km de drum de mare viteză, iar rețeaua de autostrăzi și drumuri expres din România va ajunge la cel puțin 1500 de km. În plus, până la finalul anului 2028 îmi propun să finalizăm integral legătura rutieră rapidă dintre Marea Neagră și Europa Centrală, pe coridorul 4 Pan-european. Pentru aceasta trebuie să finalizăm inclusiv întreaga autostradă Sibiu-Pitești, prima autostradă montană, care va traversa Munții Carpați. Vom finaliza contractele aflate în derulare pentru îmbunătățirea, modernizarea și electrificarea a 1.260 km de cale ferată, finanțate prin fonduri europene. Iar la acestea se vor adăuga noi proiecte pentru care voi asigura finanțarea necesară. Trenurile noi achiziționate vor continua să intre gradual în circulație astfel ca în următorii 4 ani să avem o flotă de 189 de trenuri electrice noi și 39 de noi locomotive. La acestea se vor adăuga 75 de locomotive și 139 vagoane modernizate. Vom continua îmbunătățirea rețelei feroviare din zona Portului Constanța şi dezvoltarea rețelei de metrou în regiunea București-Ilfov.”, a dezvăluit ministrul.
Pentru sectoarele naval și fluvial, Sorin Grindeanu anunță implementarea în continuare a unor proiecte care vor crește durata de navigabilitate pe Dunăre și care vor spori capacitatea operațională a porturilor dunărene și a portului Constanța. În sectorul aeronautic va continua planul pentru eficientizarea TAROM.
În plus, are în vedere găsirea resurselor necesare construirii unui nou terminal pentru Aeroportul Internațional Henri Coandă dar și dezvoltarea unei rețele de terminale cargo pe aeroporturile din România.
„Am demonstrat până acum românilor că se pot obține rezultate şi îmi doresc să continui să dezvolt infrastructura mare de transport din România. Este șansa noastră să devenim una dintre economiile puternice din Uniunea Europeană, iar pentru asta merită să lupt!”, a conchis Sorin Grindeanu.