Ministerul Dezvoltării anunță că a semnat 20 de noi contracte de finanțare prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, în valoare totală de 228.599.361,20 de lei, pentru 20 de unități administrativ-teritoriale. Acestea vizează reabilitarea și modernizarea unor străzi și drumuri de interes local, construirea de poduri și înființarea unor rețele de canalizare.
Printre cele 20 de UAT-uri pentru care s-au semnat contracte de finanțare se numără și municipiul Reșița, pentru proiectul „Legătura rutieră între artera principală a Reșiței și parcul industrial și zona de regenerare urbană Mociur, în vederea extinderii transportului în comun – Faza 1+2”, cu o valoare de 43.000.000 de lei.
Pentru a urgenta realizarea investiției, Primăria Reșița a scos încă din toamna anului trecut lucrarea la licitație, reprezentanții municipalității aflându-se în acest moment la stadiul de analizare a ofertelor depuse.
„Lucrarea a fost scoasă la licitație, s-a închis și procedura, fiind acum la faza de analiză a ofertelor. Avem doi participanți, este vorba despre firmele Strabag și Porr Construct, iar din discuțiile avute cu colegii mei, în două – trei săptămâni anunțăm câștigătorul. Semnarea contractului de finanțare de ministrul Cseke Attila ne pică acum ca o mănușă, noi fiind deja gata și cu evaluarea și putem da ordinul de începere al lucrărilor. Deci suntem într-o fază extrem de favorabilă. Adică, am făcut studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, am scos la licitație, vom avea un constructor și vom începe lucrările, mai mult ca sigur, în primăvară.”, a declarat pentru expressdebanat.ro, primarul Reșiței, Ioan Popa.
Finanțarea câștigată pe „Anghel Saligny” nu este însă suficientă pentru planurile municipalității, având în vedere că proiectul gândit pentru zona Mociur vizează și conectarea cu drumul care duce înspre terenul pe care ar urma să se construiască viitorul Spital Județean.
„Suma nu ne este suficientă, pentru că în acest proiect sunt, de fapt, două lucrări. Una este pornirea pe trei benzi de la sensul giratoriu de la Intim, pe Valea Țerovei, unde se realizează două poduri sau mai bine zis un pod în Y, unde se mergea la Mociur-Turnate. Se face un pod în Y, iar o parte o să vină dinspre Țerova și celălalt dinspre Calea Caransebeșului, după care se intră la patru benzi pe toată zona Mociur, până la confluența cu zona căminelor, și de acolo ne reducem din nou la două benzi. Dar alea sunt pe un alt proiect. Deci, practic, noi vom face patru benzi, cu piste de biciclete, cu trotuare, spații verzi, cu stâlpi de iluminat, cu canalizare menajeră și pluvială. Și mai era o conexiune care venea pe sub pasajul de la Intim, acolo e proiectat un pod, se trece pe sub pasaj și se merge prin zona unde avem în proiectare noul spital județean, în Triaj, trece apoi pe lângă sala de evenimente a Restaurantului Timeea și se conectează ulterior cu acest drum la patru benzi.”, a explicat Popa.
Edilul rămâne însă optimist, bazându-se pe faptul că Ministerul Dezvoltării va suplimenta fondurile pentru Programul „Anghel Saligny”, urmând să atragă și diferența de bani necesară pentru cealaltă legătură rutieră: „Pentru cealaltă axă, care urmează traseul pe unde vine noul spital, suntem convinși că într-o perioadă următoare se vor suplimenta banii pe «Anghel Saligny», pentru că nu toate primăriile vor reuși să genereze documente. Noi avem SF, PT, licitație pentru constructor, în timp ce altele sunt la nivel de dorință, nu au nici măcar un studiu de fezabilitate finalizat și în aceste condiții cred că unele proiecte vor sări din schemă, pentru că pur și simplu nu se vor realiza.”