„Ministerul Educaţiei ar fi trebuit să împartă cu prioritate tablete în comunităţile izolate şi sărace”

Obligativitatea trecerii cursurilor tradiționale în mediul online până la sfârșitul anului școlar, dat fiind contextul epidemiologic actual, condamnă o parte din elevii României, în special din mediul rural, la o așteptare prelungită însoțită de carențe la nivelul materiilor din programa școlară. În unele comunități, tabletele din partea Ministerului Educației ar putea să ajungă destul de târziu, chiar după încheierea anului școlar 2019-2020. Este și cazul elevilor din Berliște.

Chiar dacă o parte din administrațiile publice locale din Caraș-Severin au venit în ajutorul tinerilor, achiziționând echipamente electronice pentru continuarea cursurilor online, în unele comunități, bugetul primăriilor abia dacă acoperă cheltuielile curente și partea de cofinanțare a proiectelor în derulare. Cu mâinile legate, financiar vorbind, unele UAT-uri se văd neputincioase în fața unei asemenea situații. Cum rămâne totuși cu învățământul garantat prin Constituție?

În comuna condusă de primarul Nicolae Orăvicean, undeva la 60 de elevi care provin din familii cu ajutor social sau cu venituri sub 700 de lei, din familii monoparentale ar avea nevoie de dispozitive IT cu internet inclus pentru a nu pierde pasul cu materia. În lipsa unui buget local consistent la nivelul UAT-ului, tinerii nu au altă variantă decât să aștepte cele câteva zeci de tablete promise de Ministerul Educației.

„Ministerul Educației ar fi trebuit să împartă cu prioritate tablete în comunitățile izolate și sărace. Noi nu avem posibilități în acest sens. Nu știu cum o să o scoatem la capăt cu bugetul până la sfârșitul anului.”, a dat edilul-șef al comunei Berliște, Nicolae Orăvicean.

Sursa foto principal: mediafax.ro.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/