Va fi o provocare atât pentru elevi, cât și pentru dascăli finalizarea semestrului I al anului școlar pandemic. A fost o situație cu totul excepțională, mai ales că tezele au fost anulate, însă majoritatea elevilor vor încheia cu bine primul semestru, spune inspectorul școlar general de Timiș. Există o soluție și pentru copiii care nu vor putea face acest lucru.
„Majoritatea vor trece cu bine, cu excepția celor care probabil nu au intrat la ore deloc sau au foarte multe absențe, ca în orice activitate didactică normală. Avem și situații în care trebuie să evaluăm, dar mai avem și perspectiva aceasta că dacă situația nu este încheiată la finalul semestrului I, elevii pot, la debutul semestrului al doilea, să recupereze astfel încât să își încheie situația la învățătură.”, a declarat Marin Popescu.
Popescu mai spune și că Timișul nu a fost de acord cu suspendarea susținerii tezelor în acest an școlar. Nici olimpiadele nu s-au mai ținut din cauza pandemiei.
„Avem experiența examenelor naționale, adică puteau să vină clasele să dea tezele, nu era nicio problemă. Am organizat examene naționale în context pandemic și bacul și nu a fost nicio problemă. Aș fi vrut să dăm un sens consistent educației, se diluează încet încet ceea ce înseamnă evaluarea. Tot timpul elevii percutează când avem o teză, se pregătesc mai bine, sunt mult mai atenți. Am anulat olimpiadele naționale prea devreme și da, dacă am vrut să iau această decizie, puteam să o anunț undeva în vacanța de iarnă, pentru că undeva copiii care sunt la olimpiadele naționale sunt copii pentru care munca este o valoare, e o dedicație, un hobby. Când le-am spus acum două luni că nu va mai fi olimpiadă națională, sigur că unii și-au găsit refugiul în altceva sau alte variante de a lucra, dar erau cuplați la o disciplină la un nivel înalt.”, a explicat Popescu.
Potrivit sursei citate, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației până în 11 ianuarie o raportare cu elevii a căror situație școlară nu poate fi încheiată pe primul semestru. Este vorba, îndeosebi, despre copiii care nu au avut acces la Internet, fie nu au dispus de echipamentele necesare conectării la școala online.
„Ne dorim în anul calendaristic următor să finalizăm cu bine acest an școlar. Sistemul de învățământ este privit din perspectiva examenelor naționale. Acolo toată lumea este atentă. Cât au luat, care sunt comparativ cu anii trecuți aceste procente. Ne focusăm foarte mult pe ceea ce înseamnă examen național și dezvoltarea de competențe la copii, altele decât cele pe care le creionează un examen național. Timpul este scurt, ne dorim foarte mult să revenim la normalitate, chiar dacă o semi normalitate. În sensul în care ne dorim să venim jumătate la școală, jumătate acasă.”, a mai spus inspectorul general.
Prioritare pentru 2021 sunt, pe lângă finalizarea anului școlar, organizarea examenelor naționale, inclusiv a simulărilor, dacă acestea vor fi reconsiderate de Ministerul Educației.