Magazinele virtuale trebuie să investească în optimizarea site-urilor pentru telefonul mobil şi în creşterea vitezei de încărcare pentru a nu pierde clienţi și bani.
Aceasta este recomandarea fondatorului Hosterion, firmă care oferă servicii de găzduire web la nivel naţional şi internaţional. Adrian Andreiaș a declarat corespondentului MEDIAFAX că magazinele virtuale sunt, la ora actuală, vizitate de pe telefonul mobil în proporție de 60%, iar a nu avea site-ul pregătit pentru mobil înseamnă un dezavataj competitiv.
„În acest moment, inclusiv în România, magazinele virtuale sunt în proporție de 60% vizitate de pe telefonul mobil. Numărul de comenzi plasate este puțin mai redus, undeva pe la 50%, ceea ce înseamnă că oamenii navighează pe mobil și le este mai ușor să plaseze comanda de pe un calculator. Aceasta și din cauza limitărilor tehnice, a faptului că nu sunt pregătite site-urile pentru mobil. Viitorul este acesta, site-ul unui magazin virtual trebuie, obligatoriu, optimizat pentru navigarea pe telefonul mobil. Dacă site-ul nu este pentru mobil, nu poți citi informația, textul este prea mic, nu sunt bine aranjate pozele, și pierzi comenzi și bani fără nicio îndoială. A nu avea site-ul pregătit pentru mobil este un dezavataj competitiv. De asemenea, un magazin virtual va pierde bani și clienți dacă nu ia măsuri de creștere a vitezei de încărcare a site-ului”, a spus Andreiaș.
Potrivit acestuia, pe o piață competitivă, cum este cea de vânzări din mediul online, oamenii nu au răbdare să stea pe un site care se încarcă mai lent, în condițiile în care concurentul este la două taste distanță.
„Un studiu al Amazon relevă că dacă site-ul unui magazin virtual se încarcă cu 100 de milisecunde, adică o zecime de secundă, mai repede, se înregistrează o creștere de 1% a veniturilor, a încasărilor. Dacă un site se încarcă mai greu, oamenii renunță să mai navigheze pe el. Evoluția obiceiurilor noastre de navigare pe internet, corelată cu evoluția dispozitivelor care sunt din ce în ce mai performante și care îți permit din ce mai multe lucruri, face ca tot mai mult trafic să se mute pe telefonul mobil”, a subliniat fondatorul Hosterion.
Andreiaș a menționat că viteza de încărcare a unui site este influențată de trei factori: de platforma pe care este realizat, de conținut și de serviciul de găzduire web.
„Un site trebuie să fie foarte simplu din punct de vedere al design-ului, cât mai aerisit, cu focus pe conținut, nu neapărat pe elemente grafice, cu informația principală cât mai accesibilă. O pagină web trebuie să aibă un scop primordial, un element de bază, să nu conțină o explozie de informație în care îi spui vizitatorului de toate. Dacă ai puține elemente grafice, site-ul se încarcă mai repede. De asemenea, site-ul trebuie să aibă design specializat pentru mobil, cu fonturi mai mari, cu link-uri mai spațiate pentru a nu apăsa din greșeală cu degetul pe două link-uri, date de contact la îndemână, adresă, telefon și adresă email, pentru credibilitate. Un astfel de site trebuie să se încarce până în maximum 2 secunde”, a menționat Adrian Andreiaș.