MADE IN CARAȘ-SEVERIN. Custom Glimboca, din Tokyo la Washington și în cazinourile din Malawi!

Într-o totală discreție și liniște, în mijlocul naturii, unde se aude doar foșnetul pădurii și ciripitul păsărelelor, pe un deal de unde poate fi admirată comuna cărășeană Glimboca, se confecționează și asamblează dispozitive și echipamente pe care le întâlnim în toate aeroporturile din Europa, în cazinourile din Malawi sau în benzinăriile din SUA!

Custom e un brand italian consacrat la nivel mondial. De 10 ani există și în Caraș-Severin, la Glimboca, dar puțini sunt cei care știu asta. Nimic, niciun banner, niciun indicator sau vreo pancartă nu te îndrumă către una dintre cele mai spectaculoase fabrici din județ, către locul în care se confecționează echipamente inteligente de care depinde buna funcționare a aeroporturilor, mall-urilor, casinourilor, benzinăriilor sau bancomatelor. Nici măcar Ministerul de Finanțe n-a avut habar până de curând despre lucrurile fantastice care se întâmplă la Glimboca!

Ne ocupăm cu tot ceea ce înseamnă mecanisme termice de imprimare, de la semifabricate componente care se folosesc în diverse alte device-uri până la case de marcat, imprimante pentru aeroporturi. În medie facem în jur de 400 de articole, avem o gamă foarte largă de articole pe care le producem în România. Facem parte din grupul Custom Italia, suntem o firmă mixtă româno – italiană. Am început activitatea în România în 2006, într-un sediu închiriat. De acolo ne-am dezvoltat, în 2008 am construit fabrica, în 2016 am remodelat-o și am dublat capacitatea de producție, depozitare și partea de administrație. Avem în jur de 80 de angajați, suntem încadrați deja la companiile medii. Ca și cifră de afaceri, anul trecut ne-am învârtit în jurul sumei de 7,5 milioane de euro. Vindem peste tot în lume produsele noastre, de la Tokyo la Washington, mai puțin în România”, s-a grăbit să dezvăluie ce înseamnă Custom Glimboca, Marius Ursulescu, managerul general.

Au bătut palma la un pahar de vin

Povestea Custom în România, în Caraș-Severin, la Glimboca mai exact, este una foarte interesantă și ne-a fost împărtășită chiar de cel care a scris-o, alături de partenerii italieni. Înainte mă ocupam de construcții. Cei de la Custom au ajuns la mine printr-un alt italian pe care îl cunoșteam, care trebuia să fie directorul lor. Până la urmă au rămas cu mine. A fost o chestie care s-a decis într-o seară, la un pahar de vin, în două ore. Am început practic de la zero, în ianuarie – februarie 2006. În iunie ieșea firma, aveam deja sediul închiriat și ne-am apucat de treabă. La zece ani am inaugurat ceea ce se vede astăzi. Inițial, în primele luni, nici nu am vrut să devin asociat cu italienii, abia după un an am devenit asociat, nu mi s-a părut un business extraordinar. Se discuta de cenți pe minut! Pentru noi, românii, e o socoteală grea asta cu cenții pe minut. Totul a fost făcut fără finanțări, fără credite”, și-aduce aminte Marius Ursulescu.

Custom preferă discreția

De ce la Glimboca?! De ce un brand atât de mare pe un deal, undeva departe de agitația marilor orașe?! De ce niciun fel de reclamă?! Pentru că italienii de la Custom și-au dorit exact altceva! Atunci când au luat legătura cu Marius Ursulescu, i-au cerut să găsească o locație undeva la sat. Se vorbea atunci de o secție până în 10 muncitori care să facă asamblări. Le-a fost propus Caransebeșul, orașul în care stă managerul general, dar italienilor li s-a părut prea mare. Au insistat să fie neapărat un sat. Atunci am ajuns la Glimboca pentru că soția e de aici. Am găsit înțelegere la autoritățile locale, am închiriat un spațiu de la Cooperație și am început cu cinci muncitori. În primul an am ajuns deja la 30, după care ne-am construit fabrica. Și în Italia sunt tot la țară pentru că vor un mediu liniștit, nu vor agitație, trafic. Nu încurcăm pe nimeni, nu vrem să ne încurce nimeni. De ce nu prea știe lumea de noi?! Motivul e simplu: discreția. Până anul trecut nici Ministerul de Finanțe nu știa că existăm. Au aflat de noi când am fost la ședințe cu ei, până atunci nu știau că există producători de case de marcat în România. Ei știau că există numai bulgari”, a dezvăluit Ursulescu.

[slickr-flickr search=”sets” set=”72157682462493995″]

Peste tot în lume, mai puțin în România

Toate aeroporturile din Europa, cazinourile din Malawi, stațiile de benzină din SUA sau bancomatele BCR din România, înseamnă și componente sau echipamente ieșite de pe poarta fabricii din Glimboca. Pe piața internă Custom nu și-a prea găsit însă locul. „Vindem aproape deloc, foarte puține componente vindem în România pentru bancomate, parcări, tot ce scoate tichete, explică managerul general. În țară nu am intrat din cauza faptului că atunci când am început să producem case de marcat deja era depășită tehnologia din România. Așteptăm acum noile normative pentru legea caselor de marcat. În momentul în care apar începem și noi să vindem pe piața din România. De patru sau cinci ani se chinuie să dea o lege și nu reușesc! Anul acesta sperăm să fie cu succes”.

Cifre fabuloase

În 2006 am avut cifră de afaceri de 100.000 de lei, astăzi avem 8 milioane de euro! Spune multe. În ultimii trei ani am dublat cifra de afaceri din an în an. Creșterea e spectaculoasă! – Marius Ursulescu

Forța de muncă e din zonă, de la Caransebeș până la Poiana Mărului. Custom lucrează cu firme de transport care aduc zilnic oamenii la muncă. Au condiții foarte bune de muncă, salarii decente și toată lumea e mulțumită. Avem o problemă cu personalul specializat, e mai complicat de găsit. Cu personalul productiv ne descurcăm. Avem oameni foarte buni, cărora le-a plăcut foarte mult ce au văzut aici”, își laudă Marius Ursulescu angajații.

Managerul a dezvăluit pentru expressdebanat.ro și câteva din planurile de viitor. Acestea se referă la dezvoltare, la penetrarea pieței din România, ceea ce ar însemna mărirea capacitățile de producție, a spațiilor de depozitare și înființarea unui departament comercial. Cu alte cuvinte, investiții serioase într-un termen foarte scurt. „Sperăm să devenim un nume cunoscut în România. Pe plan mondial, firma mamă, consorțiul, e foarte bine cunoscut, activează din 1985, pe piața italiană deține undeva la 20 la sută din piață. Ca și cifră de afaceri sunt undeva la 100 de milioane, dacă nu mai bine, e un segment de piață foarte specializat, restrâns. Se intră greu, dar am toată admirația față de partenerii italieni, știu foarte bine să penetreze. Nu au avut nicio problemă cu vânzările, avem o problemă că nu facem suficientă producție”, ne-a spus Marius Ursulescu.

La toate târgurile internaționale în domeniul electronicii, la standul Custom veți vedea filmarea de la Glimboca, din România – Marius Ursulescu, manager general Custom Production Europe

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/