DRDP Timișoara anunță că antreprenorul de pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud a început, în luna iulie, lucrările la bretelele de acces de la conexiunea cu DN6, la ieșire spre Lugoj, zonă în care se va face legătura cu centura de nord.
Pe viitoarea centură de sud a Timișoara continuă, de asemenea, lucrările la structurile pasajelor de la Utvin, la calea ferată din zona Chișoda, Giroc, Ghiroda, precum și la podul peste Bega din zona comunei Ghiroda.
În ceea ce privește lucrările de drum, s-au realizat umpluturi cu pământ, respectiv executarea stratului balast aferent structurii rutiere, pe sectoare dintre Utvin și Giroc și între Moșnița Nouă și Ghiroda. Au fost finalizate 42 din cele 44 de podețe și se lucrează în continuare la relocarea de utilități și la canalele de irigații din zonele Giroc și Ghiroda. Stadiul lucrării a depășit 30%.
Lucrările la viitoarea șosea au început în 25 martie 2020 și ar trebui să fie gata, potrivit contractului, în martie 2022. Au o valoare de aproape 60 de milioane de euro și sunt efectuate de Tirrena Scavi. Antreprenorul estimează că centura de sud va fi finalizată în toamna anului 2022.
Centura de sud a Timișoarei, care va lega DJ591 și DN6 prin sudul orașului, va avea 25 de kilometri, cu 5 intersecții, 3 noduri rutiere, 3 poduri, 7 pasaje și două parcări. Șoseaua va avea câte o bandă pe sens pe ruta intrarea în Timișoara dinspre Șag, Giroc, Moșnița Nouă, Ghiroda, legătura cu centura de nord – Calea Lugojului-Calea Aradului.
Foto: DRDP Timișoara