Oficialii Consiliului Județean, dar și reprezentanții firmei constructoare au făcut astăzi o vizită în teren, ca să analizeze stadiul lucrărilor la unul dintre cele mai importante proiecte care se derulează în Caraș-Severin în momentul de față.
Drumul Văliug-Slatina Timiș, care deschide cea mai importantă zonă turistică din vecinătatea Reșiței, este reabilitat aproape complet. Muncitorii finisează acum unele porțiuni de drum, mai trebuie să toarne ultimul strat de asfalt și să asfalteze o porțiune scurtă de drum.
„Practic, această lucrare a fost începută anul trecut, în primăvară. Ați avut ocazia să vedeți ce a fost acest drum în vremea respectivă, mai mult o vale a unor torente, și vedeți acum, în acest moment aproape de finalizare, că avem un drum modernizat. E adevărat, urmează stratul de uzură care trebuie turnat, sunt câteva porțiuni, 200 metri de drum care nu a fost încă modernizat. Soluția tehnică a venit abia vineri, dar vom termina și această porțiune foarte scurtă. În realitate sunt 36 de kilometri de la Văliug până la Slatina Timiș. Este unul dintre drumurile care tot timpul în Caraș-Severin a fost o țintă de nerealizat”, a declarat astăzi, în timpul vizitei pe teren, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Sorin Frunzăverde.
Acesta a amintit și de alte drumuri care s-au aflat într-o situație similară: cel spre Muntele Mic sau spre Cornereva. „Consiliul Județean, din anul 2000 începând, iată că a reușit să facă acest drum. Investițiile sunt importante, investiții de aproximativ 100 de milioane de euro, aici 20 de milioane de euro. Importanța este evidentă, drumul pune în valoare zona montană a Semenicului și zona subalpină, este legătura directă cu Drumul Național 6. Practic, pune în valoare Semenicul din această perspectivă generoasă a zonei subalpine, nu dinspre Reșița, care e o vale relativ închisă, ci de aici, de unde perspectiva e mult mai frumoasă”, a adăugat liderul de la Palatul Administrativ.
[slickr-flickr search=”sets” set=”72157636150331533″]
Detalii tehnice, explicate de specialiști
Oficialii firmei constructoare spun că în partea stângă sunt 30 de kilometri de zid de sprijin de rambleu pe tot parcusul drumului, iar pe partea dreaptă a drumului zidurile de debleu de 20 de kilometri. Sunt deja efectuați 18 kilometri. Mai sunt în jur de 2 kilometri în lucru. „Practic, susținem malurile, pentru că terenul nu are o conformație foarte stabilă. După cum se vede, sunt întinşi aproape 20.000 de metri pătrați de plasă care stabilizează malurile. Începând cu partea cealaltă nu ne-a mai lăsat vremea, a fost un an cam păcătos din punctul acesta de vedere. Cam două zile pe săptămână a trebuit să stăm din cauza ploilor. O să încercăm să ne încadrăm în termenul de predare”, a declarat Victor Marinescu, administratorul companiei constructoare pentru www.expressdebanat.ro .
În zona de sus este amplasată o rigolă de scurgere a apelor fluviale. De asemenea, au mai fost montați 30 de kilometri de parapet greu și semigreu. „Din punct de vedere tehnic, mai avem nevoie cam de 2 săptămâni de vreme bună ca să reușim să turnăm ultimul strat, stratul de uzură, după care urmează marcajele, bornele kilometrice și semnele de circulație. Grosimea drumului depinde de stratul suport, au fost între 2 și 3 straturi de asfalt, stratul de uzură de 44 cm, stratul de binder 5 cm și încă 5 cm stratul AB2. Sincer, ne dorim ca undeva la sfârșitul lunii să fim gata, nu depinde de noi, de o săptămână nu facem nimic. Temperaturile sunt foarte scăzute și plouă zilnic”, a adăugat managerul firmei care reabilitează cel mai important drum turistic din apropierea Reșiței.