Listă de așteptare! Rețeaua de apă a Lugojului este distrusă aproape în totalitate, cu câte patru avarii zilnice

Soluționarea avariilor zilnice la rețeaua de apă a Lugojului este o sarcină tot mai greu de îndeplinit pentru Meridian 22, pe fondul crizei de personal, care s-a transformat într-o problemă cronică pentru operatorul de apă-canal deținut de Consiliul Local Lugoj. În aceste condiții, avariile apărute în sistemul de alimentare s-au adunat cu zecile, remedierea acestora fiind amânată cu săptămânile.

Nu trece nici măcar o săptămână fără ca rețelele de socializare să fie împânzite de imagini, video și foto care, alături de comentarii revoltate, prezintă situația apei potabile care este livrată populației. În mare parte, problemele apar după intervențiile la rețea a celor de la Meridian 22, când apa vine foarte murdară, având nevoie de timp pentru ca ea să devină potabilă. Cât de potabilă poate fi, pentru că deși din punct de vedere al analizelor totul este ok, aspectul lasă de multe ori de dorit, fiind plină de depuneri, de la nisip la rugină și alți mici „monstruleți” neidentificați la prima vedere.

Principala vină a acestei situații o are rețeaua de apă, veche și distrusă în mare parte, care este cârpită sistematic, aproape în fiecare zi. O situație jenantă pentru administrația orașului, care încă de la instalare, în 2008, anunța cu mare fast începerea lucrărilor de introducere a noii rețele de apă, ce avea ca termen de finalizare doi ani. În acest moment, ea este funcțională în procent de 20%, (din 8.100 de branșamente necesare au fost realizate, cu indulgență, 1.500). Lipsa unei rețele noi de apă generează, pe lângă disconfortul cetățenilor legat de presiune și consum, pierderi uriașe societății Meridian 22. Aceasta risipește în pământ peste 65% din apa cumpărată în fiecare lună, încasând bani doar pe aproximativ 130.000 de metri cubi de apă din cei 400.000 de mc achiziționați. Toate aceste pierderi sunt generate de rețeaua veche de apă, care zilnic are parte de minimum trei avarii, ceea ce face ca acum să existe pentru reparații o listă de așteptare, ce cuprinde circa 30 de sesizări în tot orașul.

„Zilnic trebuie intervenit la minimum trei avarii, dar sunt zile când se lucrează și la cinci sesizări. Cele mai multe probleme sunt pe rețeaua veche, mai ales la branșamente, care, în multe cazuri, trebuie înlocuite complet. În ultima perioadă execuția reparațiilor se face cu dificultate din cauza lipsei severe de personal. Din această cauză este un decalaj de mai multe zile între momentul sesizării și trimiterea echipelor de intervenție în teren. Pentru a putea face față acestui ritm de lucru ar fi nevoie de angajarea a cel puțin 10 lucrători, care să înlocuiască angajații care s-au pensionat în ultimul timp”, a comunicat Meridian 22, prin directorul interimar al Meridian 22, ec. Florin Iovescu. Mai mult, din cei șase instalatori pe care îi mai are Meridian 22, doi urmează să pensioneze în următoarele luni.