Licitația pentru desemnarea unei firme care să supervizeze derularea proiectului de cumpărare și punere în circulație a trenurilor electrice a ARF a fost anulată. Cel puțin 3 garnituri ar trebui să circule în vestul țării.
„Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere a ofertelor nu au existant ofertanți înscriși”, aflăm de pe SEAP. Contractul avea o valoare de aproape 2,5 milioane de lei.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară era obligată de regulile Uniunii Europene să contracteze aceste servicii de supervizare pentru a primi fondurile nerambursabile pentru achiziția de trenuri.
„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că procedura privind achiziția serviciilor de consultanță privind supervizarea implementării Contractului de achiziție nr. RUIC 257/25.03.2022 de furnizare a 37 de rame electrice interregionale noi (RE-IR) și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații necesare funcționării respectivelor trenuri a fost anulată automat în sistemul electronic de achiziții publice (SEAP), în condițiile în care nu a fost depusă nicio ofertă. Astfel, potrivit legislației în materia achizițiilor publice, ARF va analiza soluțiile pentru reluarea procedurii într-un termen cât mai scurt, în vederea respectării prevederilor contractuale și menținerea fondurilor alocate sistemului feroviar”, a transmis autoritatea.
În ceea ce privește cele 37 de trenuri electrice, contractul cu producătorul a fost semnat în martie 2022 și livrarea este probramată în etape, până în 30 septembrie 2024.
Cel puțin 3 garnituri ar urma să circule în vestul țării, pe rutele: București Nord – Brașov – Arad – Timișoara; București Nord – Craiova – Timișoara – Arad și Cluj – Timișoara.