Licitația pentru SF-ul centurii feroviare a Timișoarei, aproape de final

supertren grindeanu
explo 1000x200

Pas important pentru realizarea unei centuri feroviare care să ocolească Timișoara! Licitația pentru studiul de fezabilitate se apropie de final. Ofertele depuse au intrat în evaluare.

Au fost depuse trei oferte pentru contractul de aproape 10 milioane de lei. Sunt inetresate firmele: Longhersin, Metroul și Asocierea 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A. (Leader),METRANS ENGINEERING,SWS Engineering.

Despre centura feroviară a Timișoarei se vorbește de mulți ani. Încă din 2006 a fost întocmit un studiu de prefezabilitate, care a fost prelungit până în 2009. Acum este nevoie de un SF actual. Acesta ar trebui să fie gata într-un an după atribuirea contractului.

„Realizarea unei centuri feroviare, în special pentru transportul de marfă, având în vedere și interconectarea Aeroportului Internațional Traian Vuia din Timișoara cu magistrala 900, contribuie la eliminarea blocajelor și a disconfortului creat de traversarea trenurilor de marfă prin centrul municipiului Timișoara, în urma modernizării segmentului feroviar Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj, parte integrantă din coridorul feroviar Orient/Est mediteranean; perimte integrarea întregii regiuni în rețeua de transport feroviar marfă; dezvoltarea și extinderea legăturii transportului aerian cu alte moduri de transport prin interconectarea aeroportului cu întreaga rețea de cale fetată a României și cu rețeaua europeană de transport TEN-T, precum și conexiunea cu modurile de transport urban”, aflăm din caietul de sarcini.

Centura feroviară va deservi și transportul de călători și ar putea scurta drumul navetiștilor care vin din regiune la muncă în Timișoara. Va ajunge inclusiv la Aeroportul Internațional Timișoara.

Studiul de prefezabilitate propunea 3 variante pentru construirea centurii feroviare. Prima are un cost de 775 de milioane de lei sau de 900 de milioane de lei dacă se include și o stație în Giarmata și un tunel deschis.

O a doua variantă a propus un preț de 1,3 miliarde de lei, iar scenariul 3 presupune o investiție de 935 de milioane de lei sau de 1 miliard dacă se face stația și tunelul menționate și în varianta 1.