Lecție învățată? După dezastrul de anul trecut, Primăria Lugoj se pregătește de pe acum de iarnă

Anul trecut iarna a lovit în plin autoritățile lugojene, care s-au dovedit incapabile să gestioneze căderile masive de zăpadă, care au lăsat Lugojul fără electricitate și apă curentă aproape trei zile. Din acest motiv și pe principiul „suflatului în iaurt”, administrația lugojeană se pregătește deja de iarnă. Pe hârtie, momentan totul arată perfect, rămâne de văzut ce se va întâmpla atunci când planul va trebui transpus în practică.

După Francisc Boldea, primarul orașului, în această iarnă trei instituții se vor ocupa de deszăpezire: Primăria Lugoj, societatea aparținătoare Consiliului Local, Salprest și Serviciul de Sere și Spații Verzi, aparținător de Primărie. În fapt, toate la un loc sunt parte a administrației lugojene, care anul trecut a înregistrat un eșec în deszăpezirea orașului.

De asemenea, pentru a face față cu brio anotimpului rece, au fost achiziționate două utilaje noi și au fost stabilite pentru fiecare instituție zonele de responsabilitate.

„Deszăpezirea din acest an va diferi de toate celelalte de până acum, întrucât vor fi implicate trei instituții, în primul rând Primăria Municipiului Lugoj, pentru că așteptăm în aceste zile să ne vină încărcătorul nou, cu lamă pentru zăpadă, pe care îl vom dirija pentru partea de Lugojul Român. Apoi avem lamă nouă cumpărată pentru tractorul de la Sere și Spații Verzi. Aceasta este cea de-a doua instituție care se va ocupa de Lugojul German. Mai este și Salprestul, care va avea în jur de 200.000 de lei prevăzuți pentru deszăpezirea din acest an, din luna noiembrie până în luna martie.”, spune Francisc Boldea.

Stocul de sare și de nisip a fost completat, iar clorura de magneziu va fi achiziționată atunci când va fi necesar. Aceasta urmează să fie utilizată doar de Salprest, în timp ce sarea și nisipul vor fi împrăștiate și de serviciul Sere și Spații Verzi, dar și de angajații Primăriei Lugoj.