Una dintre cele mai puternice companii de retail este în acest moment colacul de salvare pentru proprii angajați, dar mamă vitregă pentru vârstnicii care acum au nevoie de cel mai mult ajutor.
Kaufland România oferă un bonus de 1,6 milioane euro echipelor sale ,,din linia întâi”, din magazine și depozite și introduce plata imediată a orelor suplimentare efectuate în această perioadă, conform criteriilor interne.
,,Sunt deosebit de recunoscător echipelor noastre, în aceste zile de grea încercare pentru o lume întreagă. Sunt mândru de implicarea colegilor mei şi le mulțumesc pentru eforturile ieșite din comun, unele dintre ele care poate nu se văd cu ochiul liber. Înțelegem rolul pe care îl avem în această perioadă şi vom continua să fim alături de echipele noastre din linia întâi cu tot sprijinul de care vor avea nevoie.”, declară Marco Hößl, CEO Kaufland România. De asemenea, pentru a proteja angajații mai vulnerabili, compania a luat hotărârea ca persoanele cu vârsta de peste 65 de ani şi gravidele să intre în concediu plătit, dacă doresc.
Reversul medaliei constă în faptul, că tot în această perioadă, cei de la Kaufland nu fac donații în alimente pentru persoanele vârstnice și cu probleme financiare, ci doar asigură la cerere pachete cu produsele alimentare de bază, astfel încât acestea să fie plătite de către voluntari iar mai apoi distribuite celor nevoiași. „Dacă sunt oameni cu posibilități financiare mai bune și doresc să îi ajute mai ales pe cei vârstnici, pot face comandă pentru anumite pachete cu cele necesare, noi le pregătim iar aceștia trebuie doar sa vină să le ridice de la noi, asta după ce desigur au fost achitate. Este o perioadă dificilă, de criză, în care foarte multe dintre alimente nu se găsesc, cum este exemplul făinii, iar noi nu putem face acest gen de donații. Putem asigura însă produse cu dezinfectați și mănuși”, a declarat Ovidiu Stan, directorul magazinului din Reșița.
În magazine, Kaufland a introdus măsuri suplimentare de protecție a angajaților, ce includ dotarea caselor de marcat cu geamuri de protecție, cu dispensere cu dezinfectant gratuit, mănuși de unică folosință, dezinfectarea frecventă a tuturor spațiilor comune şi obiectelor de uz larg, amplasarea benzilor de semnalizare a distanței de siguranță, signalistică ce promovează mesajele de prevenție şi derularea unei campanii de responsabilizare a clienților la cumpărături.