Elevii lugojeni se arată preocupați de domeniul jurnalistic. Dovadă stă noul număr al revistei „Iulia”, emblemă a Liceului Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj.
Luna aceasta, numărul 34, anul XIV, al revistei școlare „Iulia”, publicație periodică ce apare datorită implicării elevilor și cadrelor didactice ale Liceului Teoretic „Iulia Hasdeu”, este gata să vadă lumina tiparului. Revista acoperă perioada decembrie 2020-aprilie 2021, fiind astfel primul număr apărut de la începutul anului calendaristic. Cuprinsul este unul bogat, în paginile sale regăsindu-se un interviu cu primarul Lugojului, Claudiu Buciu, articole despre rezultatele merituoase și activitățile extrașcolare ale elevilor de la „Iulia Hasdeu”, recenzii de carte și film, colțul profesorilor, precum și benzi desenate ori creații literare ale elevilor talentați.
Echipa de redacție este constituită din elevi și profesori, care conlucrează astfel încât revista „Iulia” să ofere cititorului articole interesante, calitative, pe teme variate, într-un format prietenos și atractiv. Profesorii Horaţiu Suciu (coordonator), Mirela Murărescu, Anca Murariu, Dorin Murariu, Monica Suciu, Ioan Sîrbu, Gabriela Ivanciu-Stroia, Mirela Dinu, Dumitrița Gheju, Elvira Mâțu, Manuela Lupulescu, Laura Farcaș, precum și elevii Amalia Bodac (clasa a XII-a D, redactor-șef – coordonator liceu), Rareș Suciu (clasa a X-a A, redactor-șef – coordonator liceu), Mario Gherga (clasa a VII-a, redactor-șef – coordonator gimnaziu), Bogdan Ivanciu-Stroia (clasa a VI-a A, redactor-șef – coordonator liceu) sunt cei care depun munca redacțională.
„Sunt redactor și coordonator al revistei «Iulia». Bineînțeles, suntem, de fapt, o echipă de cinci oameni atât de la gimnaziu, cât și de la liceu, ce împărțim aceste atribuții. Ce facem noi? Facem planul de revistă și ce subiecte ar trebui să atingă: fiecare număr de revistă are rubricile sale ce rămân constante (rubrica dedicată creaților elevilor școlii, dar și articole scrise de către profesorii noștri de limba română, istorie, educație fizică, geografie…, rubrica dedicată premianților școlii -nu lipsește niciodată! – și banda desenată de la final în care se nasc povești haioase, concepute tot de colegii noștri din școală talentați la desen și creativi), dar și mici articole «speciale». De exemplu, în acest număr avem un interviu cu domnul primar pe care ni l-am dorit mult. Mă ocup (și ne ocupăm) cu strângerea de articole, informații de la colegii noștri ce scriu fantastic de expresiv poezie, proză, recenzii de carte, mici lecții de istorie sau pur și simplu gândurile lor despre viitor sau despre amintiri. Încropim colajul de fotografii pentru copertă, care să sintetizeze cât mai bine semestrul prin care am trecut, scriem articole referitoare la ultimele evenimente de mare amploare din școală. Partea de final e cea mai dificilă, deoarece punem cap la cap toate materialele pe care le-am adunat pe parcursul al unui întreg semestru și, pentru că nu avem o redacție reală și nici uneltele specifice, aranjăm revista în programele mai puțin de specialitate, dar la care avem acces de pe un laptop obișnuit. Evident, imaginile se decalează, scrisul se reorientează atunci când facem schimbări, dar cert este că, în final, merită tot efortul! Pe lângă partea «din spatele scenei» pe care o facem, suntem și contribuitori cu material. Deoarece în timpul liber am obiceiul de a citi, în revistă scriu despre cărțile pe care le-am găsit surprinzătoare și care ar merita să fie citite din afara programei școlare. Și ceilalți coordonatori au un rol semnificativ în conținutul revistei, contribuind cu poezii, desene sau chiar povești inventate de ei.”, explică eleva Amalia Bodac.
Numărul 34 al revistei „Iulia” a apărut cu sprijinul ONG-ului Animus libri, fiind tipărită la Eurostampa Timişoara. Sugestii sau informații suplimentare cu privire la publicație se pot obține la adresa revista_iulia@yahoo.com. Cu ajutorul prof. Dan Bortoc, revista poate fi citită și în format electronic accesând pagina www.cniuliahasdeu.ro. Pe parcursul anilor, revista „Iulia” a obținut importante premii la competițiile școlare de profil.