Istoria berii, cartierele Timișoarei și Bega, promovate în rândul turiștilor străini

piata unirii timisoara
casinoherculane by sungarden

Asociația pentru Promovarea Timișoarei pregătește mai multe tururi tematice pentru turiștii care vor să exploreze o anume latură a orașului istoric. Vor fi precum turul ghidat Art Nouveau, în care cei care ajung în Timișoara pot descoperi poveștile clădirilor ridicate în anii 1900. 

Tururile vor fi construite în jurul mai multor povești pe care Timișoara le poate oferi turiștilor români și străini. Una dintre ele este cea legată de fabrica de bere, cu o tradiție de peste 300 de ani, înființată în anul 1718 din ordinul prințului Eugeniu de Savoya.

„Timișoara a existat aici din vremuri străvechi și va exista mult după capitala culturală europeană. (…) Pe partea de circuite, vrem să întărim circuitele tematice, ca oamenii care caută anumite teme, cum ar fi Art Nouveau, să le poată urma. Să își găsească informațiile necesare ca să poată parcurge, în cunoștință de cauză, fără să piardă ceva esențial. Ne străduim să valorificăm berea. E povestea veche a Timișoarei, e un produs al Timișoarei. (…) Nu e necaz maxim că nu reușim 2023, important e că facem pași și pregătim aceste produse. E bine ca în 2024 să avem lucruri noi cu care să ieșim. Valorificarea berii e o direcție în care vrem să mergem. Pe ideea de festival de bere, într-o formă nouă, nu de băut bere la cort, legată de istoria berii, de consumul berii, partea culturală, bere și cultură.”, a declarat Simion Giurcă, directorul Asociației pentru Promovarea Timișoarei.

Valorificate vor fi, mai spune Simion Giurcă, cartierele Timișoarei, Canalul Bega sau Pădurea Verde.

„Bega este o componentă a orașului, e vena noastră principală. Avem vaporetto, ne mișcăm cu ele, creăm pofta de plimbare pe Bega, dar nu dăm satisfacție turistică maximă. Cum reușim, de exemplu, când avem delegați, să mai facem plimbări cu Pelicanul. Vrem povestea cu cartierele. Nu e o poveste de propagandă, chiar vrem să mutăm o parte din turiști în cartiere. Pentru că sunt și acolo forme de cazare, sunt restaurante care merită și avem datoria să îi ajutăm. Extinderea spre cartiere se întâmplă. Am început cu o formulă, avem niște cercetași din cartiere pe care i-am identificat, care cunosc bine cartierele și care adună informații. Cercetăm Mehala, Freidorf, adică avem și povești de care să le legăm. Spre exemplu, Freidorful e legat de Tarzan. Acum a apărut o producție nouă Tarzan, ceea ce ne permite să îl relansăm pe Johnny Weissmüller, că a fost și e de departe cel mai bun Tarzan considerat de Hollywood. Mehala – e o zonă în care avem o parte din trecutul turcesc, ea nu mai există decât ca poveste. Vrem să scoatem niște personalități care sunt importante în susținerea prestigiului Timișoarei.”, a mai explicat Simion Giurcă.

vaporas stpt

publicitate ziar expresb 1000x100 pizzeria Dimitrios 1000x100

Cei mai mulți turiști care ajung în Timișoara sunt din Germania, spun specialiștii care îi întâmpină la infocentrul turistic.

„De mai mult de o lună, infocentrul este la noi în birou și când sunt colegii ocupați, mă ocup eu de turiști. Noi îi și tragem de limbă. Îi întrebăm cam cât stau, de unde vin, pentru că ținem o evidență a locurilor din care vin ei. Cei mai mulți sunt vorbitori de germană. Ca pondere, sunt zile în care 80% sunt vorbitori de germană și, în general, în fiecare zi peste 50% sunt vorbitori de germană. Urmează Austria, Elveția. Pe mulți îi întreb cum li se pare, dacă le place și absolut toți sunt încântați. Vin și din România destul de mulți. Vin mulți bucureșteni, clujeni, brașoveni, de la Iași. Cei mai mulți spun că au venit pentru capitala europeană, nu caută ceva anume, dar aud de destinație. Timișoara era necunoscută. Vin cu mașinile, cu avionul, cu trenul destul de mulți.”, a spus ghidul turistic Ludovic Satmari, de la Asociația Breasla Ghizilor.

Spre deosebire de turiștii români, cei străini sunt mai atenți la arhitectura clădirilor din Timișoara, mai puțin la faptul că sunt imobile care încă nu au fost recondiționate.

„(…) Turiștii străini rareori se referă la faptul că anumite clădiri sunt mai puțin bine păstrate sau renovate. Pur și simplu sunt impresionați de arhitectură. De când s-a mai încălzit avem o creștere a numărului de turiști. Sunt din Germania, Austria, chiar din Elveția sau din Țările de Jos avem grupuri tot mai numeroase.”, a declarat Bogdan Șoflău, reprezentantul infocentrului turistic al Timișoarei.

CITEȘTE ȘI: Timișoara Art Nouveau | Turul ghidat care îi face pe turiști să se întoarcă în timp, în anii 1900

1000x100 untitled design set 970x90 px
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/