Reprezentanții administrației locale susțin că, deși se află în insolvență, societatea Meridian 22 este de două luni pe profit real. Revirimentul s-a produs pe fondul măsurilor de eficientizare a activității implementate de noul manageriat.
Prima măsură a fost ajustarea nivelului de personal la nevoile reale ale Meridianului. Primarul Claudiu Buciu spune că „toate companiile de apă din lume sunt profitabile. Numai la noi nu a fost profitabilă și a ajuns în insolvență, din multiple motive, ele se știu și n-are rost să le reluăm. Așa că am recurs la un plan de măsuri de redresare. Prima a fost ajustarea nivelului de personal la nevoile reale ale societății. Am redus posturile unor angajați care nu aveau obiectul muncii și probabil că în luna ianuarie, în perioada de reorganizare, vor mai avea loc reduceri de personal. Oamenii trebuie să înțeleagă că nu suntem instituție de ajutor social și trebuie să fim responsabili față de cetățeni, de toți plătitorii de taxe. Aceasta a fost prima componentă”.
A doua componentă este rezilierea contractelor cu firme care de fapt nu prestau activități, le prestau la nivel de calitate foarte scăzut sau făceau aceleași lucrări pe care le poate efectua și Meridianul.
A treia componentă a fost executarea rău platnicilor. „Conducerea Meridian 22 a trimis către executorii judecătorești undeva la 700 de dosare. Angajații societății au pornit verificările știute ale contoarelor de apă. Am comparat bazele de date din Primărie cu bazele de date ale abonaților și am descoperit că mulți proprietari din baza de date a PML nu au contract de apă-canal, ceea ce, practic, este imposibil. Adică, nu poți avea o casă fără să ai contract de apă-canal. Am luat cu prioritate acești consumatori pentru a opri furtul, pentru că așa se numește, din moment ce ești conectat la apă-canalizare și nu ai contractul de servicii”, declară edilul-șef.
O altă măsură avută în vedere, pe viitor, de administrația locală, este eliminarea consumului paușal: „am montat contoare acolo unde am găsit, spre exemplu, situația că un investitor avea închiriate zece cabinete medicale, avea apa contorizată la fiecare, le lua bani, dar declara pe paușal. Vom scoate în anii viitori tot consumul paușal și-l vom trece pe contor. Sunt undeva la 1.500 de abonați în această situație”. O prioritate va fi instalarea de contoare la scările de bloc, corespunzătoare branșamentelor la apă canal, moment în care se va optimiza nivelul de presiune a apei la etajele superioare.
Toate aceste măsuri, cumulate, au sporit profitabilitatea Meridian
Cu toate acestea, nivelul de facturare lunar este undeva la 60-70% în fiecare lună. Disciplina plății poate fi ameliorată prin dezvoltarea sistemului de transmitere a contorizării prin telefon sau electronic, pentru ca oamenii să nu mai fie nevoiți să depună citirea la Meridian. Implementarea integrală a acestui sistem va duce la un confort al cetățeanului în raport cu Meridianul și, prin creșterea încasărilor, va fi sporită și calitatea serviciilor.