Ioan Popa dă viteză pe calea ferată Reșița – Voiteni!

ioan popa primar resita

Primarul Reșiței îl contrazice pe viceprimarul municipiului Timișoara, Ruben Lațcău: trenul Reșița – Voiteni nu mai are cum să deraieze! Poate doar să întârzie puțin!

Ioan Popa a explicat pentru Express de Banat că viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, a tras degeaba semnalul de alarmă pe calea ferată pe care Primăria Reșița, Primăria Timișoara, Consiliul Județean Timiș și Consiliul Județean Caraș-Severin și-o doresc modernizată încă de acum trei ani:

„Tronsonul Timișoara – Voiteni – Stamora Moravița, linie electrificată, se predă CFR Infrastructură, urmând ca Ministerul Transporturilor să-l introducă în POT (Programul Operațional Transport), pentru că face parte din Masterplanul TEN-T (Trans European Network-Transport)”.

CITEȘTE ȘI: „Linia de cale ferată Voiteg-Reșița, slabe șanse să fie finanțată prin PNRR”

În ceea ce privește tronsonul Voiteni – Reșița, Popa susține că acesta ar avea deja asigurată finanțarea prin PNRR. Și chiar dacă documentația pentru modernizarea liniei cale Reșița – Voiteni este gata de luni bune, municipalitatea nu a primit avizul celor de la CFR Infrastructură pentru a scoate la licitație execuția lucrării care tratează inclusiv porțiunea cuprinsă între Reșița Sud și Reșița Nord, precum și refacerea a 18 poduri și podețe pe relația Voiteni – Reșița, în lungime de 60 de kilometri

Tronsonul Voiteni – Reșița are finanțare aprobată pe Axa PNRR, INSA. Din cauza tergiversărilor celor de la CFR Infrastructura, până la data prezentei nu am reușit să scoatem la licitație execuția de lucrări, deoarece CFR Infrastructură pur și simplu nu are încredere în capacitatea noastră administrativă de a gestiona aceste lucrări. În consecință, la această dată, se discută despre predarea documentației către CFR Infrastructură”, a precizat primarul Ioan Popa.

Nu în ultimul rând, primarul a subliniat că banii alocați de cei patru parteneri pentru întocmirea documentațiilor necesare proiectului „Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră” se vor întoarce în bugetele UAT-urilor de la Ministerul Transporturilor.

Toți cei patru parteneri – CJ Caraș-Severin, CJ Timiș, Primăria Reșița și Primăria Timișoara – își vor recupera sumele investite de la Ministerul Transporturilor. Mai fac o corecție. Deși s-au bugetat 4 milioane de euro, în urma licitației câștigate de Metroul SA București, prețul adjudecat a fost la jumătate”, a adăugat Popa.

Viceprimarul Timișoarei dădea ieri șanse minime ca trenul să ruleze între Reșița și Timișoara pe o cale ferată complet modernizată. Certitudine, în opinia lui Lațcău, e doar tronsonul Voiteni – Timișoara.

Sunt rezervat, ca să zic așa, în privința șanselor și a posibilităților de a accesa finanțarea. Suntem și un pic nemulțumiți că liderul de proiect nu a inclus Primăria Timișoara în anumite soluții tehnice care intră pe raza UAT Timișoara pe proiectul respectiv. Aici vorbim de linia de cale ferată de la Timișoara la Moravița. Eu sunt rezervat, în acest moment, cu privire la șansele ca acest proiect să obțină finanțare și să ajungă în execuție. Șansa ca culoarul Timișoara – Moravița să fie finanțat cu fonduri europene este foarte mare. Dar șansa ca ciotul Voiteni – Reșița să primească și el finanțare este destul de redus”, a afirmat Ruben Lațcău.

 

 

 

 

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/