Ruta cu frumuseți unice din Caraș-Severin a intrat în vizorul Institutului Național al Patrimoniului, acesta trăgând un semnal clar de alarmă cu privire la necesitatea menținerii traficului zilnic pe ruta Oravița-Anina. Totodată, INS vrea să știe cine anume poate fi tras la răspundere pentru intenția de a șterge de pe hartă un simbol național.
Notificarea INP a fost transmisă mai multor instituții din țară pentru a înțelege mai bine problematica Semmeringului bănățean și responsabilii care doresc să-i pună lacătul. Se arată astfel un interes major față de păstrarea integrității obiectivului ce are statut juridic de monument istoric cu scopul potențării turismului în zonă, exploatarea continuă și punerea sa în valoare printr-un program sistematic în detrimentul concentrării asupra „eficienței cheltuielilor de exploatare sau a obținerii unor cote de profit, precum și a consecințelor negative asupra bugetului de venituri și cheltuieli cu pierderi majore”.
INP își oferă sprijinul, în limita atribuțiilor, privind asigurarea protejării și menținerea traficului feroviar pentru călători pe linia de cale ferată, solicitând, în același timp, anumite documente pentru întocmirea unui plan viabil și de lungă durată în privința păstrării unuia dintre simbolurile naționale. Pentru a interveni, Institutul Național cere însă răspunsuri la mai multe întrebări:
Întrebările au fost transmise Ministerului Transporturilor, Autorității pentru Reformă Feroviară, CFR Călători, CFR SA, Societății de Căi Ferate Regionale Timișoara, Centrului Național de Calificare și Instruire Feroviare, notificarea fiind adusă la cunoștință și Ministerului Culturii, dar și autorităților locale: Primăria Anina, Primăria Oravița și Direcția Județeană pentru Cultură Caraș-Severin.
Rămâne de văzut dacă INP va primi informațiile solicitate. Întrebările transmise de Express de Banat către CFR Călători în luna septembrie nu au primit nici până acum un răspuns…