Explozie de cifre și de targete atinse în punctul zero din capitala Banatului. Locul cheie de unde se vine și se pleacă a rupt barierele dezvoltării.
O creștere de 73% a volumului de pasageri, 49% a numărului de mișcări a aeronavelor, peste 90% creștere a traficului de marfă, 4 noi destinații și venituri ce au crescut cu 64% sunt doar câteva dintre cifrele care pot închide gura cârcotașilor vizavi de Aeroportul Internațional „Traian Vuia” din Timișoara. Ultimii 5 ani a însemnat pentru aeroport o perioadă semnificativă pentru introducerea de noi destinații, investiții consistente în zona de operațiuni aeriene (1,9 milioane de euro) și lucrări continue pentru modernizarea infrastructurii existente.
Despre realizările deloc de neglijat, Daniel Idolu, directorul aeroportului a declarat:
„Alături de colegii de la poliția de frontieră, fără de care nu ne putem desfășura activitatea, alături de structura specializată antitero, poliția transporturilor, jandarmeria, împreună cred ca am făcut o treabă bună în 2019. Cifrele ridicate sunt foarte importante pentru o societate comercială și insist, aeroportul funcționează ca o societate comercială, pe principii de eficiență economică și dacă n-am avea rezultate economice probabil nici noi n-am mai fi aici de față.
Aceste date economice pozitive au la bază o bună gestiune a activității comerciale și economice. Sigur, știm că activitatea economică poate varia cu plusuri cu minusuri, nu tot timpul există creștere, suntem conștienți, lucizi că poate să existe și perioade de criză, de recesiune economică și nu putem lua aeroportul din acest context. Suntem oameni de afaceri nu niște simpli angajați la stat cum spun unii, suntem oameni care urmărim interesul și alegem de obicei formula de management realistă.”.
Conform rezultatelor financiare din perioada 2015-2019, veniturile aeroportului au crescut cu 64% respectiv de la 34.23 milioane de lei la 56 de milioane lei. Creștere spectaculoasă de 369% s-a înregistrat și la profitul brut, de la aproape 800.000 de lei la 3.8 milioane de lei. Tot în perioada amintită, numărul total al pasagerilor a crescut cu 73%, de la 923.791 de pasageri în 2015 la 1.595.000 de călători în 2019. În același interval de timp, numărul de mișcări a aeronavelor a înregistrat o creștere de 49%, respectiv de la 11.669 de zboruri la 17.400 mișcări.
Traficul de marfă a înregistrat o creștere de peste 90%, în decursul celor 5 ani, respectiv de la 2.600 tone transportate la 5.000 în 2019. La nivel național aeroportul Timișoara deține 60% din traficul cargo de pe aeroporturile regionale din România, exclus Otopeni.
Anul 2019 a început favorabil atât pentru aeroportul Timișoara, cât și pentru pasageri. În decursul anului au fost introduse curse spre 4 noi destinații: Billund (Danemarca), Doncaster/Sheffield (Marea Britanie), Nürnberg și Baden Baden (Germania). Compania aeriană Wizz Air a alocat a o treia aeronavă bazei de la Timișoara și-a suplimentat numărul curselor regulate. De asemenea, compania Eurowings a introdus o destinație nouă către Stuttgart.
În privința curselor interne, ruta Timișoara–București a devenit cea mai frecventată cursă internă din România, în anul 2019. Astfel, Aeroportul Internațional Timișoara s-a clasat pe primul loc în topul aeroporturilor regionale, respectiv locul al doilea, în clasamentul național, după Aeroportul Otopeni în privința numărului de pasageri și aeronave care au ales ca rută Otopeni.
Ca un bonus al încununării rezultatelor și muncii depuse pentru dezvoltarea aeroportului, în decembrie 2018, s-a semnat contractul de finanțare pentru NOUL TERMINAL SOSIRI CURSE EXTERNE PASAGERI, iar în din februarie 2019 s-au demarat lucrările de investiții, despre care Daniel Idolu a vorbit:
„Am început unul dintre cele 4 mari proiecte finanțate de Programul Operațional Infrastructura Mare, primul dintre ele terminalul de plecări-sosiri curse externe, acesta fiind punctul critic al aeroportului când aveam o singură poartă de intrare, o singură bandă de bagaje, cu 6 puncte de trecere a frontierei, dar acum acest terminal când se va finaliza vor fi 3 benzi de bagaje, 10 puncte de control frontieră și sigur cu toate utilitățile aferente. Urmează, sper că vor fi bani bugetați pentru anul 2020, aerogara curse externe plecări, cel mai important obiectiv al aeroportului în următorii doi, trei, patru ani, care pune în valoare investiția ce se va termina la 31 ianuarie, astfel încât să avem un corp unitar funcțional, flexibil, facil transferului dintre zona publică – aeronavă și invers.”
Printre realizările importante din perioada 2015-2019 se mai numără următoarele: