Consumatorii au la dispoziție un număr de telefon unic, 021 9615, la care pot suna pentru consiliere și consultanță în domeniul energiei, precum și informații cu privire la depunerea unei sesizări.
Doritorii pot depune sesizarea în format scris, prin e-mail, la adresa: sesizarienergie@infocons.ro sau prin poștă, la O.P. 53, C.P. 83, sector 4, București.
Drepturile consumatorilor de energie trebuie respectate atât la schimbarea furnizorului, cât și pe toată perioada semnării și desfășurării contractului – precizează instituția într-un comunicat.
InfoCons – Asociație de Consumatori este o organizație neguvernamentală înființată în anul 2003 pentru a veni în întâmpinarea nevoilor consumatorilor din România. Până în prezent a desfășurat o activitate neîntreruptă, bucurându-se de recunoaștere națională și internațională, fiind membră în diferite organizații, comisii consultative ale autorităților, grupuri de lucru, parteneră în programe naționale și internaționale. Explozia facturilor la gaze și electricitate, numărul mare de reclamații transmise autorităților, a determinat luarea unor prime măsuri în sprijinul populației.
Și Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei a înființat o linie telefonică specială – 0374 554 265 – la care pot suna toți consumatorii nemulțumiți de facturile primite în ultimele două luni.