Elevii Şcolii 7 Reşiţa au marcat Ziua Educaţiei prin două acţiuni inedite, menite să sublinieze rolul educaţiei în formarea lor ca oameni şi în pregătirea pentru viitor.
Prima acţiune a constat într-o întâlnire cu echipa Zig Zag prin România. Doisprezece tineri ieşeni deosebiţi, ambiţioşi şi perseverenţi, au pornit într-o călătorie prin judeţele ţării, cu scopul de a surprinde oameni frumoşi şi locuri deosebite, de a le promova, realizând un film şi o carte a judeţului respectiv. Caraş-Severinul este al optulea judeţ în care Zig Zag prin România a ajuns. Impresionaţi de frumuseţea locurilor şi de posibilităţile multiple oferite de judeţ pentru realizarea acestor materiale, ei au poposit aici aproape două luni, timp în care au vizitat Oraviţa, Cheile Nerei, Clisura Dunării, Semenicul, Ochiul Beiului, Tunelul Iubirii şi alte locuri unice în România, pe care apoi le-au legat într-un filmuleţ.
Acest material a fost urmărit cu mare atenţie de cei aproximativ o sută de elevi ai Şcolii 7, prezenţi în amfiteatrul şcolii, care s-au bucurat să regăsească în filmul respectiv locuri pe care le cunoşteau, în care au ajuns şi ei în excursiile şcolare. Membrii echipei le-au vorbit copiilor despre proiectul aflat în derulare, despre ideea proiectului şi despre partea tehnică de realizare a filmului, care a fost lansat, zilele trecute, la Reşiţa. S-a insistat, astfel, pe latura nonformală a educaţiei, pe modele ale actului educativ regăsite în aceşti tineri deosebiţi, pasionaţi şi inteligenţi, care credeau în visul lor şi munceau pentru realizarea lui.
Dezbatere despre educație
A doua activitate a reprezentat o dezbatere pe tema „Părerea mea despre educaţie”, la care au participat elevii claselor a IV-a A, a V-a B şi membrii Consiliului Elevilor. Aceştia au exprimat opinii pro şi contra privind diverse aspecte ale procesului educativ. Ce înseamnă educaţia pentru tine, care sunt părţile bune şi cele mai puţin bune ale sistemului educativ, ce schimbări ai face dacă ai fi ministru al educaţiei, ce calităţi ar trebui să aibă un profesor pentru a fi apreciat de elevii săi, dar şi cum ar trebui să fie un elev pentru a fi apreciat de profesorii lui, ce anume stă la baza relaţiei dintre dascăl şi elev – sunt câteva din problemele pe care coordonatorii activităţii, prof. Ileana Pomoja şi prof. Cristina Ardeleanu, le-au discutat în cadrul acesteia.
S-a dezbătut, de asemenea, problema factorilor care influenţează educaţia, a rolului pe care şcoala, familia şi comunitatea îl au în formarea viitorului cetăţean. Copiii au exprimat punctele tari ale educaţiei, dar şi probleme şi propuneri pentru ca şcoala să fie mai atractivă, mai frumoasă şi să răspundă preocupărilor elevilor de astăzi.