Timișoara va avea de anul acesta ceea ce marile orașe europene au de mult, în special în sprijinul turiștilor: biletul de călătorie valabil o oră, indiferent de numărul de mijloace de transport în care călătorul urcă în acest interval de timp!
O măsură simplă, dar consilierii locali au dezbătut mai bine de 20 de minute despre o diferență de preț de 50 de bani! Concret, discuția a pornit dacă biletul de o oră trebuie să coste 2,5 lei sau 3 lei! În proiectul de hotărâre, prețul menționat este de 3 lei. „Se înlocuieşte biletul de 1 călătorie cu Bilet unic – valabil 60 minute – 3,00 lei lei; Biletul va fi valabil pe toate liniile de transport urban+metropolitan+expres”, se arată în proiectul de HCL. Propunerea în plen a primarului Nicolae Robu a fost să se reducă prețul la 2,5 lei, tocmai pentru a încuraja oamenii să circule cu aceste bilete. De aici, consilierii au pornit la o adevărată dezbatere.
Consilierul independent Adrian Orza susține că Societatea de Transport Public Timișoara ar putea avea o problemă. „Creșterea biletului la călătoria ocazională ar putea determina un anumit număr de cetățeni să își facă abonament”, a precizat Orza. Consilierul PSD Dan Idolu a precizat că pentru un cetățean, 50 de bani nu se resimt, dar adunat, pentru STPT, poate conta. „Pentru un călător ocazional 2,5 lei sau 3 lei e tot aia. Dar 50 de bani în plus pentru instituție, la fiecare bilet, înseamnă ceva”, a punctat Idolu.
A luat cuvântul și directorul STPT, Nicolae Bitea, consilier județean PNL și cel care, la tăierea cablurilor de Internet, i-a montat casca primarului. Bitea a precizat că orice ban contează pentru STPT. „Orice ban în plus e bun având în vedere că am traversat o perioadă foarte dificilă și acum suntem pe un trend bun”, a precizat Bitea.
Până la urmă, proiectul a trecut, cu amendamentul primarului, ca biletul de o oră să coste 2,50 de lei.