În primăvara anului viitor, reșițenii vor avea parte de primele autobuze electrice

electric bus at the charging station
explo 1000x200

Asta dacă licitația lansată pe SICAP de municipalitate pentru achiziția celor 10 autobuze electrice, parte a proiectului privind înnoirea parcului de material rulant, va fi adjudecată de la prima strigare! Primarul Popa dă asigurări că așa se va întâmpla!

Primăria Reșița cumpără 10 autobuze electrice, mai multe stații de încărcare, diferite utilaje și echipamente electrice, validatoare de bilete, sistem de e-ticketing, tehnică de calcul, inclusiv pentru imprimarea și vânzarea de bilete și carduri, dar și un sistem de management al transportului public, cu licență. Investiție a fost lansată pe SICAP de curând de municipalitate, termenul limită pentru depunerea ofertelor fiind 23 august.

Primarul Ioan Popa este optimist și spune că s-au făcut demersurile necesare pentru ca licitația să fie adjudecată de la prima strigare, pentru a nu exista întârzieri.

„Licitația va decurge foarte rapid, după părerea mea, pentru că noi am actualizat prețurile de construcții, sunt în tarifele de piață de astăzi. Nu cred că vom avea probleme și o vom adjudeca într-o perioadă de timp destul de scurtă, estimez două – trei luni maximum. Dacă noi semnăm contractul în trei luni de zile, achiziția nu durează mai mult de 6 luni. În primăvara anului viitor, cu siguranță, vom vedea autobuzele în oraș.”, a precizat pentru expressdebanat.ro, Ioan Popa.

Deși este prematur de vorbit despre culorile și designul viitoarelor mijloace de transport în comun, detalii care vor fi stabilite abia după semnarea contractului cu firma care va livra autobuzele electrice, edilul crede că acestea ar trebui să urmeze aceeași linie cu cea a tramvaielor, pentru care turcii au ales un design futurist.

„La momentul acesta nu m-am dus cu gândul la design, la culori. Noi ne bucurăm că avem 10 autobuze electrice pe faza 3 – tramvai și mai avem 14 autobuze pe PNRR, deci, în total, la Reșița, vom avea 24 de autobuze electrice. Ideea e că discuțiile legate de tapițerie, de vopseaua exterioară vor avea loc atunci când vom avea desemnat și un câștigător. În principiu, fiecare firmă care face autobuze are un departament de design. Așa s-a întâmplat și în cazul tramvaielor. Noi ne gândisem inițial să alegem culorile roșu și negru, o practică întâlnită în multe orașe din România care aleg culorile clubului de fotbal, al echipei de handbal, ce au ele mai reprezentativ în oraș, însă ni s-a propus o structură metalică, culori gri antracit, gri silver și gold pentru că suntem purtători de oțel de 250 de ani și mi s-a părut o argumentație foarte corectă. Probabil că același lucru se va întâmpla și cu autobuzele.”, mai spune Ioan Popa.

Autobuzele electrice vor asigura transportul în zonele unde tramvaiul nu ajunge, și chiar dacă acestea sunt așteptate în primăvară, când vor demara lucrările de modernizare a infrastructurii rutiere pe Calea Timișoarei, primarul Popa spune că acestea nu vor sta trase pe dreapta, ci vor fi introduse pe alte trasee: „Autobuzele nu vor sta pe tușe, pentru că sunt mai multe trasee. Unul este pe Calea Timișoarei, e adevărat, dar mai avem traseu prin Moroasa, pe care trebuie să-l dinamizăm pentru că acolo au fost probleme mari legate de transportul persoanelor care locuiesc în Moroasa 1 și 2. Moroasa până sus în Stavila. Și, evident, se va deschide un traseu public prin zona parcului industrial – mall – aqualand, Mociur, pe malul drept al Bârzavei”.