În Caraș-Severin se mai surpă un pod al nepăsării!

pod surpat dognecea

Lăsate în voia sorții timp de câteva decenii, podurile din Caraș-Severin încep rând pe rând să cedeze. Așa cum era de așteptat, costurile pentru reconstrucție sunt incomparabil mai mari decât cele pentru reabilitare sau pentru o simplă întărire a structurii. Din lipsă de fonduri, comunități întregi sunt pedepsite. Este și cazul locuitorilor din Dognecea, care se află în pericol de a rămâne izolați!

În luna august, Express de Banat făcea cunoscut un pod metalic, traversat de camioanele cu lemne! Din necesitate, acel traseu fiind singura variantă de a ajunge din Dognecea spre Secășeni.

CITEȘTE ȘI: VIDEO. Podul de la Dognecea, ciuruit de vreme, traversat de camioanele cu lemne!

După sesizarea noastră, o echipă a Consiliului Județean Caraș-Severin s-a deplasat la Dognecea pentru a lua act de situația podului din metal. Așa cum era de așteptat, s-a constatat că este necesară o intervenție de urgență, însă fiind singura variantă de tranzit, el nu poate fi închis circulației. În 10 octombrie, Direcția de Drumuri Județene a achiziționat servicii de proiectare tehnică de la o firmă din Reșița pentru a vedea exact cât costă refacerea podului. S-a cerut inclusiv o soluție pentru ridicarea rapidă a unui alt pod în zonă până când vechea variantă va fi pusă la punct. „El este cu restricție din construcție. Acolo este un pod pentru 7,5 tone. M-am uitat în expertiza tehnică și așa este, în această clasă de poduri. Documentele sunt depuse pentru Comisia de Circulație de la Consiliul Județean ca să facem o restricție mai joasă, de 3,5 tone, urmând ca ulterior, când vor începe lucrările, să se facă un pod provizoriu pe lângă cel metalic.”, ne-a explicat Ovidiu Almăjan, fostul director al DDJ.

Primarul Remus Rof spune însă că pe acolo au trecut dintotdeauna camioanele încărcate. „Să facă ceva! Este singura cale de acces spre Calina, Secășeni, împarte comuna în două, pe acolo au trecut întotdeauna camioane, tiruri, pentru că nu aveau pe unde prin altă parte. Dar nu din cauza tonajului s-a distrus acel pod, ci din cauza calamității. Au fost aluviunile mari, au șubrezit podul, apoi tablierul metalic a început să se îndoaie. Noi am făcut o comisie la Prefectură cu ISU și Guvernul României a alocat două milioane de lei în contul Consiliului Județean. Banii îi au din martie anul trecut, dar nu au făcut nimic. Le-am trimis adrese peste adrese, inclusiv anul acesta și tot degeaba.”

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Până când se va găsi o variantă pentru podul metalic, comuna Dognecea riscă să fie izolată. Un alt pod, aflat tot pe Drumul Județean 586A, deci aparținând tot Consiliului Județean Caraș-Severin, s-a surpat. Din câte se pare, acolo nu există nici măcar o expertiză, ca și când pentru administratorul său nu ar exista nicio problemă!

„Pe celălalt pod, nefiind fonduri, nici nu e trecut la Consiliul Județean pe lista de priorități. Nu îi interesează! Dacă atunci când au banii în cont nu fac, dar mai să facă rost de bani? E din primăvara anului trecut cu probleme. Am făcut și pentru el sesizări. În curând nu mai au cum să treacă mașinile pe acolo. E singurul pe care poți trece, e pe drumul principal, pe drumul județean. Dacă era pe drumul comun și aveam bani, de când era făcut podul, vă dați seama! E un pericol foarte mare pe ambele poduri.”, a completat primarul comunei, Remus Rof.

gaura pod dognecea

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/