Inundațiile din această vară au scos la iveală încă o neglijență a autorităților. Multe dintre drumurile județului Caraș-Severin au fost greu de traversat din cauza pietrelor și a crengilor aduse de apă de pe versanți. S-a ajuns în această situație, spun cei de la Drumuri județene, deoarece contractele de întreținere au fost încheiate în 2013 pe trei ani și au expirat în mai 2016, cu doar câteva săptămâni înainte de inundații.
Prefectul Florența Albu a fost interesat dacă Direcția de Administrare a Domeniului Public și Privat (DADPP) a Consiliului Județean a încheiat contracte de întreținere pentru drumurile județene, deoarece se apropie iarna și spune că nu și-ar mai dori să treacă prin situația cu care a avut de furcă la inundațiile din această vară. „Pe drumul acesta Slatina Timiș-Văliug, apa a adus tot felul de ebulmente care trebuiau înlăturate, dar nu avea cine să le curețe, căci unele drumuri județene nu aveau contracte de întreținere cu firmele private”, a spus Florența Albu în ședința Comisiei de Dialog Social.
Clarificările au venit de la reprezentantul DADPP a Consiliului Județean Caraș-Severin, care a explicat că în luna iunie a fost o fereastră în aceste contracte, pentru că tocmai expiraseră contractele semnate în 2013 și care au fost pe o durată de trei ani. La iarnă este exclus să se repete această situație, căci Direcția de Patrimoniu va face toată documentația necesară derulării licitațiilor pentru întreținerea drumurilor.
Nici la drumurile naționale situația nu este foarte roz, deși aici secțiile de drumuri nu au contractate aceste lucrări la firme externe, ci ele sunt făcute cu propriii angajați. „Cea mai mare parte a timpului, angajații noștri îl pierd adunând gunoaiele aruncate de șoferi pe marginea drumului, o activitate care ne ocupă foarte mult timp și resursă umană”, spune Horațiu Simion, directorul DRDP Timișoara. Acest tip de ecologizare este necesară, precizează cei de la drumuri, pentru că, neadunate, acele gunoaie ajung în șanțurile de scurgere ale drumurilor și le colmatează, obligând astfel apa de ploaie să iasă pe carosabil, deteriorându-l.
Simion mai spunea că, dacă șoferii ar fi mai atenți cu mediul și nu ar mai arunca gunoaiele la întâmplare, armata de salariați de la drumuri ar putea să se concentreze pe lucrările de reparații sau pe intervențiile urgente care se impun.