Administrațiile conduse de Dumitru Ursu și Daniel Danu primesc verde de la ministrul Transporturilor pentru a moderniza gările simbol ale Caraș-Severinului.
Prezent la finalul săptămânii trecute în Caraș-Severin, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că peste 90% din gările şi haltele din România arată similar celei din Mariupol, subliniind că CFR nu are forța necesară pentru a investi în această zonă, dar că a creat cadrul legal pentru ca acestea să fie preluate de către autoritățile locale în vederea modernizării lor.
„Eu am promovat la nivel de Guvern următorul lucru. Să descentralizez toate aceste lucrări și să le dau către autoritățile locale. În acest moment, 90% din gările din România sunt probabil cum arată gara din Mariupol după… Așa este! CFR-ul nu are forța necesară, în acest moment, să facă aceste lucrări. Și am promovat un cadru legal, care permite autorităților să ia aceste clădiri cu titlu gratuit, cu o singură condiție, aceea ca undeva, într-un colț, să existe specificul CFR. Adică să existe un ghișeu unde să se vândă bilete în continuare. Restul clădirii poate să fie folosită cum își dorește acea autoritate locală care vine și investește. Da, eu am făcut acest lucru și acest cadru legal, în urmă cu câteva luni, și orice autoritate dorește poate să ia aceste imobile de la CFR”, a declarat Sorin Grindeanu, cu prilejul vizitei sale la Oțelu Roșu.
Declarațiile lui Grindeanu le pică mănușă autorităților locale din Oravița și Anina, care încă de anul trecut au făcut demersuri la Ministerul Transporturilor pentru preluarea gărilor din orașele pe care le administrează. Ambele clădiri sunt monumente istorice.
„Nu am știut că există un cadru legal, dar eu și primarul Ursu de la Oravița am inițiat încă de anul trecut o adresă comună către Ministerul Transporturilor, prin care solicitam preluarea gărilor din localitățile noastre, pentru că dorim să facem investiții și să le aranjăm așa cum trebuie pentru turiști. Mă bucur să aud asta, este chiar o veste bună!”, a spus pentru expressdebanat.ro, viceprimarul cu atribuții de primar al Aninei, Daniel Danu.
La rândul său, primarul Oraviței, Dumitru Ursu, a subliniat că este interesat nu doar de preluarea gării, ci și de alte imobile ale CFR.
„Dacă avem cadru legal, e și mai bine acum. Eu am solicitat gara de multă vreme la Ministerul Transporturilor, pentru că mi-am dorit mereu să o modernizez, dar nu am primit niciun răspuns. Dacă ni se permite asta, sunt interesat nu doar de gară, ci și de alte clădiri, pentru că avem ce face cu ele, asta nu este vreo problemă”, a precizat Ursu.
Potrivit ministrului Transporturilor, singurele gări de care CFR se ocupă în vederea modernizării lor sunt cele situate pe culoarele principale de transport feroviar.
„Unde există proiecte europene, și sunt pe culoarele principale pe linie de transport, de exemplu Herculane, Caransebeș, toate aceste gări fiind pe proiecte europene vor fi și renovate. Nu doar liniile de cale ferată, ci și gările. Pentru celelalte nu există forță financiară și atunci le dăm către autoritățile locale, care poate să facă ce activități doresc dânșii”, a explicat Sorin Grindeanu.