În viața marelui Google s-a încheiat momentul când a dat chix cu reformarea din prima pagină. Acum se luptă cu AI, zic ei…
Când Sergey Brin și Larry Page au fondat Google, cred că nu s-au gândit ei să fie o pagină nesfârșită, lungă cât o zi de post! Dar, a fost și le-a trecut, după cum veți vedea mai jos. Apoi, sincer, mie mi se pare puțin butaforie în treaba asta cu lupta contra conținutului generat de inteligenția artificială. Ce vreau să spun, este ca și asocierea liberalilor cu pesediștii, primii strigând că-i urăsc pe cei din urmă, dar guvernează împreună!
Nu poți să spui că te lupți cu AI, dar în același timp ai pus-o de un Gemini, faci și tu o inteligență artificială, asta ca să dispere Microsoft! Dar, mai știi!? O să vedem…
Și înainte de a trece la subiectul zilei, vă recomandăm să nu vă luați după informații obținute din altă parte decât din sursele oficiale. Sau din Express de Banat!
Vă spuneam în toamnă că Google și-a desființat prima pagină! Adică a transformat-o într-una cu derulare permanentă, un scroll continuu. De ce a făcut asta!? Ei spun că pentru a oferi o experiență mai bună utilizatorilo. Adică pe măsură ce „căutătorul” merge tot mai jos în pagină, nefiind satisfăcut și dorind și alte rezultate, acestea se încarcă în permanență.
Astfel, Google a renunțat la ordonarea rezultatelor pe pagini, așa cum eram noi obișnuiți. Câte 10 rezultate pe pagină…
Adevărul este însă, cred eu, cred și alții, că Google s-a haloșit! A vrut mai mulți bani din publicitate, mai multe reclame, mai multe anunțuri. Eh, n-a ieșit! Asta în ciuda faptului că marketerii și comunitatea de SEO erau tare sceptici în legătură cu nemaipomenita bucurie pe care ne-o face Google.
Ba, din contră, cred eu, Google n-a ținut cont de efectul psihologic de prima pagină. Adică, până atunci, toți trăgeau să fie în prima pagină! Or, Google, desființând-o, ne-a pus pe toți în același plan! Iar cei mai mulți și-au zis: „Nah, acum suntem toți pe prima pagină!” Și, dacă tot este toată lumea în prima pagină, de ce să mai muncească oamenii!?
Experimentul celor de peste Ocean a distrus ambiția oamenilor de a fi în prima pagină de la Google…
Chestia asta a semănat cu concursurile de poezie din România. Pentru stimularea creației toată lumea primește premiu și diplomă! Seamănă și cu coronița la sfârșit de an școlar, de ce să fie cineva premiat, ca să se simtă ofensați cei de pe locul douăzeci!? Toată lumea să fie în prima pagină!
Adică acel script denumit Analytics Universal a dispărut de la 1 iulie! Bine, asta era anunțată de multă vreme. Cine nu a trecut anterior la GA4 (adică în ultimele luni) a pierdut continuitatea în analiza datelor. Ce înseamnă asta!? Deci, dacă nu ați salvat datele, nu veți mai putea să vă lăudați cu ce buni sunteți voi, ce trafic ați avut că au intrat atâția vizitatori în data de pe pagina cutare….
Opinia mea este că acum s-a văzut cine știe să administreze un site, trecerea la un script superior fiind făcută doar de către aceștia, de cine știe cunoaște. Pe de altă parte, dacă (încă) nu ați trecut la GA4, nu v-a luat nimeni caii de la bicicletă. Datele trecute aveau valoare doar pentru dvs și eventualii clienți care, în ambiția lor nemăsurată, aveau pretenții de informații despre trafic!
Google a anunțat că a lucrat (din nou) la algoritm și și-a finalizat update-ul împotriva spamului. Este vorba de finalizarea eforturilor sale la update-ul din martie anul acesta. După cum aflăm din „Search Engine Journal”, efectul update-ului din primăvară nu a fost chiar cel scontat, astfel că suficiente pagini generate cu Inteligența Artificială au avut clasări mai bune decât cele create în mod clasic.
Inginerii și softiștii au catalogat acest update ca fiind finalizat și va lupta împotriva celor care nu respectă politicile Google. Adică, în primul rând, site-urile care folosesc tehnici de Black Hat SEO și au conținut creat artificial. Tehnicile de „Black Hat SEO” sunt acelea care păcălesc motoarele de căutare, făcându-le să creadă că aveți un conținut super-super, pe când acesta este copiat și răscopiat din toate părțile…
Efectele, pentru acele site-uri care nu respectă „directivele” vor fi acelea că vor suferi fluctuații în poziționare, în vizibiliatea în mediul online. Deci, încă o dată ne amenință Google că dacă nu scriem corect pe site-uri, vom fi ca ultima găină!