Bicicliștii vor avea voie din nou să circule în zona centrală a Timișoarei, dacă un proiect privind anularea a două hotărâri de consiliu local care interzic folosirea lor, adoptate pe vremea fostului primar Robu, va fi votat de către consilierii locali.
Primăria Timișoara se pregătește să dea din nou liber circulației în zona centrală pietonală și bicicliștilor. Prin urmare, a fost pregătit un proiect de hotărâre prin care se dorește anularea celor două Hotărâri de Consiliu Local ce interzic folosirea oricăror mijloace de locomoție nemotorizată în centrul Timișoarei, una fiind adoptată în 2013, iar cealaltă în 2017.
„Ambele reglementări prevăd anumite restricții privind circulația bicicletelor, tricicletelor, monocicletelor, trotinetelor, skateboard‐urilor, hoverboard‐urilor, segway‐urilor, rolelor etc. în zona centrală a Municipiului Timișoara, respectiv în Piața Victoriei, Piața Libertății, Piața Sfântul Gheorghe, Piața Unirii, str. Alba‐Iulia, str. Vasile Alecsandri, str. Mărășești (pe tronsonul cuprins între str. Gheorghe Lazăr și str. Gheorghe Dima) str. Eugeniu de Savoya, str. Gheorghe Lazăr (pe tronsonul cuprins între str. Emanoil Ungureanu și Piața Unirii), str. Florimund Mercy, str. Enrico Caruso, str. General Praporgescu. Zona mai sus menționată a fost destinată circulației pietonale, fiind impuse restricții de circulație a vehiculelor cu avizul Comisiei de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara, stabilite prin indicatoare rutiere”, scrie în proiectul de hotărâre care va sta pe masa aleșilor locali în următorul plen.
De asemenea, în documentația care însoțește proiectul de hotărâre se mai arată că se urmărește „respectarea principiului legalității și evitarea paralelismului legislativ”. Asta în condițiile în care, susțin reprezentanții Primăriei Timișoara, zona centrală a orașului este destinată circulației pietonale, iar legislația din România reglementează restricțiile de circulație a vehiculelor.
Totodată, primăria mai arată în documentația care însoțește proiectul că, potrivit legii, „persoanele
care conduc vehicule destinate exclusiv tragerii sau împingerii cu mâna, cele care se deplasează pe patine sau dispozitive cu role fără mijloace de autopropulsie, precum și cele care conduc vehicule a căror viteză maximă prin construcţie nu depăşeşte 6 km/h şi sunt echipate cu un motor electric” sunt asimilate pietonilor.