A doua seară de Gong Fest a adus două piese în fața publicului, una jucată pe scena Casei de Cultură, un spectacol de dans și teatru, iar cea de-a doua piesă, pusă în scenă la Beer House, a descris povestea unei fetițe ce devine femeie sub ochii spectatorilor.
Seara a doua a festivalului de teatru Gong Fest a început la Casa de Cultură cu o combinație de dans și teatru, un spectacol în care limbajul trupului personajelor a reușit să contureze imaginea vieții de zi cu zi a oamenilor, cu inimi frânte, cu trădări și cu violență. Spectacolul „Hurem-Condiția Umană” , o noutate pentru publicul reșițean, a fost un amestec de talente, cu inserții de dans, balet, gimnastică și, bineînțeles, actorie.
[slickr-flickr search=”sets” set=”72157633461452494″]
„Este vorba despre o perioadă a tinereții, a maturității și a bătrâneții în care fiecare om pățește anumite lucruri, este vorba despre omul ghinionist, dar foarte bun la suflet. În final, dacă ajungi să fii fericit, este totul bine. Am vrut să arăt tuturor, cu bune și cu rele, aceste momente, astfel încât publicul să se deschidă el însuși după spectacol”, explică regizorul spectacolului, Hugo Wolf, de la Compania de Teatru „Dans-Microbis” Sibiu. Regizorul sibian cunoaște foarte bine publicul reșițean și știe că este unul care se pretează mai mult pe comedie. Cu toate acestea, concluzia acestuia a fost că este un public bun, care a înțeles spectacolul.
Povestea „Fetiței cu bricheta”, ce s-a jucat la Beer House, descrie viața unei copile ce provine dintr-o familie dezorganizată, cu o mamă care pleacă de acasă și un tată bețiv și agresiv. Ea încearcă necontenit să își depășească propria condiție și își construiește în ochii celorlalți o viață perfectă. Însă mediul său familial o ajunge din urmă și sfârșește singură și tristă în pragul sinuciderii pe care în final îl trece.
Spectacolul a impresionat publicul, care a simțit emoția mai aproape și mai vie, personajul, „fetița”, împleticindu-se printre spectatorii pe care i-a introdus ca parte din piesă. Regizorul Dan Mirea a trăit fiecare replică și fiecare gest ale personajelor, a jucat și el piesa de undeva din spatele scenei. „O seară foarte grea. Dincolo de ceea ce s-a întâmplat astăzi, spectacolul Sibiului și spectacolul nostru, am avut emoții foarte mari pentru că acest spectacol l-am construit contra cronometru, între telefoane, între alergătură și între repețiții. Nu este meritul meu cât este meritul celor doi actori. Şi Andrada Samoilă, și Ionuț Ghinea au arătat în seara asta că ei pot face teatru. A fost foarte greu pentru mine, e emoția pe care o trăiește omul care știe că el a construit totul”, a explicat regizorul Dan Mirea.
[slickr-flickr search=”sets” set=”72157633461492458″]
La final, când a fost trasă cortina unei alte zile de teatru, s-a demonstrat că euforia spectatorului este când actorul devine personaj, iar euforia personajului este abia la final, când redevine actor și se bucură de aplauze și priviri de admirație.