Funcționar responsabil pentru diaspora în fiecare primărie din România

Victor Ionescu, subsecretar în cadrul Ministerului pentru Românii de Pretutindeni, a spus joi, la întâlnirea de la Reșița, că fiecare primărie ar trebui să aibă desemnat un responsabil pentru relația cu românii din diaspora.

O echipă a Ministerului pentru Românii de Pretutindeni, condusă de subsecretarul de stat Victor Lucian Ionescu, s-a deplasat joi la Reșița pentru a discuta cu autoritățile locale din Caraș-Severin în cadrul campaniei „Informare acasă! Siguranță în lume!”, destinată românilor care doresc să muncească, să studieze și să locuiască în străinătate.

Campania își propune să informeze asupra drepturilor pe care persoanele care vor să se stabilească în afara granițelor le au în țările membre UE, precum și asupra riscurilor la care se expun.

Oficialul a sugerat primarilor și reprezentanților unităților administrativ-teritoriale prezenți, dar și celor de la Consiliul Județean că este important ca fiecare primărie să aibă desemnat un funcționar care să se ocupe direct și de relația cu românii de pretutindeni. „Peste tot unde mergem suntem întrebați despre diverse situații din diferite localități și, dacă ar exista deja desemnat un astfel de funcționar, de fiecare dată am ști exact cu cine putem discuta și lămuri diverse probleme”, a spus Ionescu.