Societatea de Transport Public Timișoara are un plan de restructurare depus la ANAF, ceea ce înseamnă că va scăpa de o bună parte din datoriile istorice. Prin urmare, Fritz se așteaptă ca transportul în comun să fie „repus pe picioare”.
Dominic Fritz a anunțat, vineri, că Societatea de Transport Public Timișoara a depus un plan de restructurare la ANAF, pe baza Ordonanței 6 din anul 2019. Asta înseamnă că societatea va scăpa de o parte din datoriile istorice, astfel că poate deveni una modernă și viabilă din punct de vedere economic.
„Este o veste extraordinar de bună pentru transportul în comun în Timișoara. Pe scurt, înseamnă că în ultimele săptămâni, STPT a reușit cu ajutorul Primăriei Timișoara să achite 46 milioane lei din datoriile restante. În schimb, ANAF va șterge peste 40 milioane lei de datorii istorice, iar o sumă de 41 milioane lei va fi reeșalonată timp de șapte ani. Acest lucru înseamnă că STPT poate să aibă un nou început împreună cu managementul nou, cu achizițiile de flotă de transport în comun. Acum are toate șansele să se transforme într-o companie de transport în comun modernă și viabilă din punct de vedere economic și este o oportunitate mare pentru Timișoara să devină un oraș și mai curat, și mai modern și cu o calitate a vieții și mai crescută. Vreau să mulțumesc tuturor celor care au tras în ultimele săptămâni și luni, atât din punct de vedere financiar, cât și în ceea ce privește pregătirea acestor documente. Acum mingea este în curtea STPT și mă aștept ca împreună cu subvențiile care vin în continuare din partea primăriei, să folosească acest nou început pentru a repune transportul în comun din Timișoara pe picioare”, a afirmat Dominic Fritz.
Primarul Timișoarei a dezvăluit faptul că acest plan de restructurare prevede și o modificare a organigramei, astfel că va fi redus personalul administrativ. Pe de altă parte, vor fi angajați în continuare șoferi și vatmani.
„Bineînțeles că și digitalizarea joacă un rol în acest plan de restructurare. Tocmai am și câștigat un proiect de e-ticketing, în care tot sistemul de bilete va fi digitalizat. Vă spun însă sincer că nu doar digitalizarea este motivul de ce ne permitem să avem această restructurare și a personalului administrativ. Este un fapt cunoscut de toată lumea că în această companie, la fel ca și în alte companii de stat și municipale, au fost angajați în trecut mulți oameni fără neapărat să aibă o fișă a postului foarte clar definită, ci mai degrabă din alte motive. Trebuie să ne rupem de aceste cutume care au fost și motivul de ce a ajuns STPT în această situație precară financiară pe care acum am putut să o asanăm. Nu pot să vă spun eu câte persoane vor fi date afară, ține de managementul operațional de la STPT, dar va fi o restructurare serioasă tocmai să fie și clar că trebuie să aibă și efecte pozitive financiare, adică trebuie să fie economii reale pe partea de personal. Momentan, avem o problemă că se lucrează cu foarte, foarte multe ore suplimentare. Eu cred că atunci când avem o creștere a numărului de șoferi și de vatmani, putem să scădem și numărul de ore suplimentare. În general, cred că salariile în acest domeniu trebuie să fie competitive”, a declarat Dominic Fritz.
Edilul-șef a mai detaliat faptul că se așteaptă un răspuns oficial din partea ANAF privind acceptarea planului de restructurare al STPT, iar apoi acesta va putea fi pus imediat în practică.