Fritz, despre reabilitarea căii ferate din Timișoara: Dacă proiectul e făcut prost, are potențialul de a bloca orașul

20221115092334 9v1a4891

Primarul Dominic Fritz a vorbit despre importanța proiectului finanțat cu bani europeni prin care liniile de cale ferată din Timișoara vor fi dublate. „Este o investiție care va impacta felul în care ne mișcăm și în care trăim în Timișoara pentru următorii 150 de ani”, a precizat edilul-șef. Fritz a anunțat că va fi cu ochii pe acest proiect al Ministerului Transporturilor.

Ministerul Transporturilor a semnat, în această lună, un proiect deosebit de important privind modernizarea infrastructurii feroviare din Timișoara. Este vorba de reabilitarea căii ferate între Gara de Est și Ronaț Triaj, o investiție în valoare de 1,4 miliarde de lei, finanțată prin PNRR. Mai precis, a fost semnat contractul pentru proiectarea investiției, în termen de șase luni, și execuția lucrărilor, având ca termen de finalizare 36 de luni.

Dominic Fritz, primarul Timișoarei, a dorit să atragă atenția asupra importanței acestui proiect, în cadrul unei conferințe de presă organizată marți la sediul instituției.

Domnul ministru Grindeanu a semnat un proiect de o importanță strategică uriașă pentru Timișoara: modernizarea căii ferate pe tronsonul gara Timișoara Est – Ronaț. Este un proiect în cadrul căruia se vor dubla liniile de tren în Timișoara, în anumite părți, se va construi și un zid. Este o investiție atât de importantă că ne va impacta felul în care ne mișcăm și în care trăim în Timișoara pentru următorii 150 de ani. Acest proiect poate să meargă într-o direcție bună dacă este un proiect făcut bine și va conecta Timișoara de Europa și restul României. Dacă proiectul este făcut prost, are potențialul să blocheze Timișoara, să afecteze foarte puternic traficul și de mașini, și de bicicliști, și de pietoni și va despărți nordul de sudul Timișoarei și mai mult decât acum”, a afirmat Dominic Fritz.

cale ferata

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Primarul Timișoarei a semnalat câteva aspecte din proiect pe care instituția vrea să le discute cu proiectantul, cu CFR, dar și cu Ministerul Transporturilor.

Vă amintesc că până acum avem un studiu de fezabilitate, iar în următoarele șase luni se lucrează la proiectul tehnic. Deci următoarele șase luni vor fi decisive pentru cum va arăta Timișoara în următorii 150 ani. Trebuie să clarificăm ce subtraversări și pasaje facem atât pentru traficul auto, dar poate și câteva subtraversări pietonale. Apoi avem acest sens giratoriu suspendat la Baader, aproape de Gara de Est, unde încă nu este foarte clar cum se va integra în trama stradală existentă, cum se va lega de străzile existente, cum se va face descărcarea traficului. Poate arată interesant în randări, dar detaliile tehnice trebuie clarificate. Trebuie să discutăm punctele de oprire din oraș, dacă nu ar fi o posibilitate să adăugăm unul, două, trei puncte în plus față de cele prevăzute acum în studiul de fezabilitate. Tocmai pentru că este clar că asta este șansa noastră pentru un tren metropolitan care ne va ajuta să încurajăm oamenii să folosească mai mult trenul, mai ales din zonele periurbane. Apoi avem o supratraversare la Ronaț. Dacă vă uitați pe randări, așa cum este planificată acum este destul de problematică. Este o rampă foarte complicată, probabil va distruge stadionul de rugby din Ronaț, pentru că stâlpii pe care stă rampa sunt planificați la marginea terenului de stadion și trebuie să găsim o soluție bună, practică și respectuoasă pentru timișoreni pentru această supratraversare la Ronaț”, a detaliat Dominic Fritz.

În final, edilul-șef a făcut un apel la proiectant, la CFR și la Ministerul Transporturilor de a fi deschiși la dialog cu Primăria Timișoara.

Mă aștept la sesiuni de informare, de consultare publică ca în timpul proiectării, în următoarele șase luni, timișorenii să înțeleagă cum va afecta acest proiect, negativ sau pozitiv, viața lor. Bineînțeles, după proiectare vine execuția. Trei ani va fi șantier pe toată linia de tren, între Gara de Est și Ronaț, deci cam în toată Timișoara și vom fi cu ochii pe firmă, chiar dacă nu avem o relație contractuală cu ei, ca să nu blocheze Timișoara timp de trei ani”, a precizat primarul Timișoarei.

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/