Comunitatea creatorilor de conținut și a influencerilor de pe Instagram au capturat și explorat weekendul trecut șase dintre cele mai emblematice clădiri de patrimoniu ale orașului de pe Bega, în cadrul evenimentului „Heritage Instameet Timișoara #CronicariDigitali”. Astfel, patrimoniul cultural bănățean ajunge viral, prin transportarea identității culturale, în mediul digital, unde valorile și tradițiile României se îmbină cu tendințele societății contemporane.
Dat fiind faptul că Instagramul reprezintă o voce din ce în ce mai activă în rândurile tinerilor care vor să se promoveze, iar profilul de Instagram se transformă încetul cu încetul în „cartea de vizită” a acestora, #cultura își face „intrarea” în rândurile hashtagurilor, pe lângă #fashion sau #healthyfood.
În acest sens, în cadrul acestui eveniment, generația secolului actual, reprezentată de tinerii millennials, reconectează trecutul la prezent și readuc la viață istoria orașului Timișoara, într-un mod accesibil, prin intermediul platformelor digitale.
Într-un traseu ghidat, instagrammerii apreciați la nivel național au avut ocazia de a explora șase obiective de patrimoniu ale Timișoarei, care nu sunt deschise publicului în mod obișnuit, și anume: Muzeul de Transport Public „Corneliu Miklosi”, Vicariatul Sârbesc, Rectoratul Universității Politehnice Timișoara, Opera Națională Română din Timișoara, Liceul Piarist și Biserica Înălțarea Sfintei Cruci Piaristă.
Turul s-a desfășurat cu tramvaie turistice, iar la sfârșitul programului a avut loc un Heritage Party, printre tramvaiele de epocă, pentru o trăire autentică și mai apropiată de realitatea acelei perioade.