Mai multe modele de autoturisme electrice, printre care Tesla, Hyundai Kona, Dacia Spring, Skoda Citigo, Peugeot e-208, Renault ZOE, Hyundai IONIQ 5, BMW X5 PHEV, Mitsubishi Outlander, au fost expuse sâmbătă la Reșița de către reprezentanții Electromobilitate.
Proprietari de mașini electrice din mai multe zone ale țării s-au întâlnit astăzi, în Centrul Civic, pentru a-și expune modelele, dar și pentru a-și împărtăși experiențele cu reșițenii interesați să achiziționeze un astfel de vehicul.
Alături de echipa Electromobilitate s-a aflat și primarul Ioan Popa, cel care a militat în ultimii ani pentru transformarea Reșiței într-un oraș verde, cu cât mai multe mijloace de transport prietenoase cu mediul.
„Ne-am dorit să organizăm, împreună cu echipa Electromobilitate, această acțiune, pentru că și noi, ca administrație locală, am tras în ultimii ani un semnal că dorim să ne îndreptăm spre o zonă verde. Partea de autoturisme cu propulsie electrică este exact ceea ce ne dorim, alături de alte proiecte de mobilitate urbană, de transport public civilizat cu tramvaie sau transport de mobilitate alternativă – biciclete, trotinete. Lucrăm foarte mult în domeniul acesta și ceea ce se întâmplă astăzi este o dovadă că lumea se mișcă în această direcție.”, a spus primarul Reșiței.
Dan Boboescu, coordonatorul proiectului Electromobilitate, a declarat, la rândul său, că un autoturism electric nu aduce beneficii doar mediului, ci și buzunarului, recunoscând însă că un astfel de vehicul are și dezavantaje, ținând cont că în România, la ora actuală, nu există suficiente stații de încărcare.
„Eu am optat pentru un astfel de autoturism de dragul planetei, dar și de dragul buzunarului, pentru că este mult mai ieftin să circuli cu o mașină electrică decât cu una pe benzină. Dezavantajele utilizării unei astfel de mașini sunt în fazele incipiente, acest lucru însemnând, de exemplu, stadiul de dezvoltare al României care nu are suficiente stații de reîncărcare. Reșița arată că se poate și altfel, de aceea ne-am dorit să promovăm această inițiativă reșițeană, fiindcă dacă toți primarii ar avea această preocupare, problema mașinii electrice nu ar mai exista. Deocamdată, realitatea este că nu avem destule stații de reîncărcare.”, a explicat reprezentantul echipei Electromobilitate.
Prețul unei mașini electrice pornește de la 7.000 de euro, Dacia Spring fiind, la acest moment, cea mai accesibilă mașină pe piața din România, potrivit reprezentantului echipei Electromobilitate. La ora actuală, în Reșița sunt înmatriculate 36 de mașini electrice și 130 hibrid.
„Aceste cifre spun multe despre ceea ce noi am promovat, în ultimii ani, la Reșița, iar cetățenii noștri pun în practică asta. Eu încurajez acest lucru în continuare, îi felicit pentru inițiativă pe cei care au achiziționat astfel de vehicule, și sper ca viitorul Reșiței să fie unul verde, unul electric, civilizat, astfel încât să ne racordăm și noi la restul Europei, care a făcut deja pași în direcția asta cu mult timp în urmă.”, a mai spus primarul Popa.
Pe lângă stațiile de alimentare electrică deja existente în oraș, edilul a precizat că are în plan să mai amplaseze alte 12 puncte.