FOTO. Pasajele din Reșița riscă să cadă la fel ca în Genova?! „Nu este o glumă! Este o dramă, intrați să vedeți cum arată”

Proiectul cu reintroducerea tramvaiului poate preveni o tragedie? Ioan Popa invită specialiștii de colț de bloc să observe starea de degradare a pasajelor din oraș. Apa infiltrată în pasajul care leagă Intimul de Triaj poate declanșa un colaps comparabil cu podul de autostradă căzut în urmă cu câțiva ani în Italia.

Reintroducerea tramvaielor a fost primită pozitiv de o bună parte a reșițenilor. Primarul spune că pe lângă avantajul de mobilitate urbană, proiectul va fi un plus estetic pentru oraș pentru că firele aeriene vor fi introduse în subteran. La Victoria sunt zeci de fire care strică aspectul zonei și pe care primarul Popa vrea să le îngroape cu ajutorul unui canal tehnic.

„Tramvaiul va circula obligatoriu pentru că ciclul de finanțare 2014-2020 se finalizează pe 2023. În decembrie 2023 trebuie absolut toate proiectele finalizate. Noi am primit proiectele tehnice, în luna octombrie am angajat un consultant și vom face caietele de sarcini pentru execuție și sperăm, dacă nu avem contestatari, undeva în martie-aprilie să atribuim lucrarea și să înceapă. Proiectul tramvai a fost primit bine, pozitiv de marea majoritate a reșițenilor. Au mai fost câțiva cârcotași care au comentat pe ici, pe colo. Le mai spun încă o dată că proiectul înseamnă mult mai mult decât a aduce tramvaie noi la Reșița. Îi rog să meargă la Victoria și să numere firele de fibră optică de pe stâlpii de tramvai și o să vadă că la Victoria sunt peste 30 de fire. Toate aceste mățăraie vor fi introduse în subteran într-un canal tehnic și ieșim și noi din politica Bangladeshului, că numai acolo găsești cabluri pe toate ușile, gardurile, casele și așa mai departe.”, a explicat Ioan Popa.

Primarul Reșiței invită opozanții proiectului să verifice starea pasajelor din Reșița, afectate de proasta hidroizolare. Ioan Popa menționează că aproximativ 4 milioane de euro din proiect sunt direcționate spre reabilitarea pasajelor pentru a preveni o tragedie ca cea de acum câțiva ani din Genova:

„Un alt element foarte important pe care vreau să îl punctez este tratarea pasajelor, pasajul de la Intim, pasajul de la Nera și pasajul peste Bârzava. Rog pe cei care sunt cârcotași sau au dubii să intre sub pasajul de la Intim. O să găsească acolo stalactite și stalagmite. Nu are voie să treacă apa prin pasaj! Un pasaj trebuie hidroizolat ca și o casă sau un acoperiș. Dacă nu ai hidroizolat cum trebuie, apa trece prin el, afectează structura de rezistență și asta s-a întâmplat la Genova în Italia când s-a prăbușit un pod de autostradă. Încet-încet apa roade metalul, roade fierul beton și te trezești cu el prăbușit. Nu aveam altă soluție să fac aceste pasaje decât cu marele proiect de tramvai. Din suma alocată de 40 de milioane de euro, vreo 3-4 milioane se duc numai în reabilitarea acestor pasaje. Nu este o glumă! Este o dramă, intrați să vedeți cum arată. Un pasaj nou costă peste 10 milioane de euro”.



(E)