Alimente alterate, prețuri neafișate corect și celebrul „furt la cântar” s-au regăsit printre abaterile descoperite de ANPC în magazinele Penny din Caraș-Severin.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a derulat, la începutul lunii noiembrie, o serie de acțiuni de control la 350 de magazine, parte a lanțurilor de retail Auchan și Penny din întreaga țară.
La nivelul Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Caraș-Severin s-au derulat acțiuni de control a lanțului de retail Penny, în total 6 magazine care își desfășoară activitatea pe raza județului.
Printre cele mai importante nereguli descoperite au fost:
– nerespectare condiții de depozitare;
– neafișare preț cu card si fără card cu aceleași caracteristici;
– lipsă afiș cu privire la prioritatea la casa de marcat a femeilor gravide și a persoanelor cu copii sub 5 ani;
– produse din carne cu lipsă la gramaj;
– produse de patiserie sub gramaj;
– legume fructe depreciate calitativ;
– diferență gramaj prezentat pe eticheta produselor și cel real;
– produse ambalate care nu se încadrau în cantitatea minimă înscrisă pe eticheta de produs;
– cofraje cu ouă sparte și pline de excremente.
Acțiunile efectuate de către comisarii CJPC Caraș Severin s-au încheiat cu aplicarea următoarelor sancțiuni:
– 11 amenzi contravenționale în cuantum de 37.000 lei;
– 5 avertismente;
– oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în cantitate de aproximativ 80 kg.