Cel mai mare mesh pictat care purifică aerul din România a fost inaugurat la Timișoara. Artistul Flaviu Roua a folosit vopsele ecologice, care curăță aerul.
Lucrarea are 780 de metri pătrați și este formată din două portrete a câte 19 metri înălțime. Este expusă pe clădirea Pasmatex, un loc emblematic pentru arta stradală din Timișoara.
„Cu scopul de a inspira și de a susține creativitatea atunci când vorbim despre machiaj, frumusețe și stil de viață, dm drogerie markt a lansat o campanie dedicată inspirației provenite din artă. În cadrul acesteia, brandul a apelat la renumitul artist Flaviu Roua, pentru a crea împreună cea mai mare lucrare de artă stradală realizată pe mesh pictat, care absoarbe particulele poluante și dioxidul de carbon din atmosferă, curățând aerul”, spune compania care a inițiat proiectul.
Implicarea lui Flaviu Roua în această campanie a fost un pas firesc, artistul fiind cunoscut deja pentru lucrările de mari dimensiuni pe care le creează, dar și pentru pasiunea lui de a picta chipuri feminine, abordând un stil aparte și jucându-se cu mai multe stiluri.
„Am adăugat o pată de culoare feminității. Nu găsesc altceva ce pot pune la același nivel cu frumusețea în afară de feminitate. Latura feminină este caldă, fină, elegantă. Inclusiv liniile haotice și îmbinarea abstractului cu portretul sunt strâns legate de sentimentul feminin pe care am ales să îl transmitem în cadrul campaniei, într-un stil apropiat de tendințele actuale ale artei”, detaliază artistul.
Realizarea tehnică a proiectului a fost o provocare în sine. Orice lucrare de dimensiuni mari este mai dificilă, iar atunci când se abordează metode inovatoare de lucru, pot apărea pe parcurs o mulțime de situații neprevăzute. Artistul a folosit în mare parte trafaletul, conturând detaliile cu aerosoli – adică spray -, însă datorită faptului că toată lucrarea a fost realizată la orizontală, apoi ridicată pe clădire, procesul de creație a presupus mult mai multă muncă decât în cazul unei lucrări pictată direct pe perete.
„Am folosit tehnica wet-on-wet, cu trafaletul cu coadă telescopică. Asta mi-a permis să pot face un transfer foarte fin între nuanțe, fără a lăsa urme vizibile între straturi. La final am folosit aerosoli, spray-uri – cum spunem în limbaj liber – pentru accentele de umbre și lumini. Datorită condițiilor meteo am ales să lucrăm în interiorul clădirii Pasmatex și să ridicăm apoi mesh-urile pe clădire. Vorbim despre două părți de câte 19 metri înălțime, care împreună formează lucrarea expusă, vizibilă din două laturi ale clădirii. În acest moment, este cea mai mare lucrare pe mesh pictat din România. Ca tehnică, pentru că a fost realizată la interior și apoi expusă afară, a însemnat să lucrez pe părți mici de câte patru sau cinci metri lungime, fără a avea niciodată în timpul procesului de creație o imagine de ansamblu asupra lucrării. Am luat fiecare bucată pe rând, am dat tot, pe fiecare centimetru pătrat, sperând că va ieși ceea ce ne doream cu toții”, povestește Flaviu Roua.
În realizarea lucrării au fost folosite, parțial, vopsele pe bază de apă, pentru a-i conferi o rezistență mai mare la factorii de mediu. De asemenea, a fost folosită vopseaua Airlite, care conține pigmenți biocomponenți. Aceștia preiau o parte din dioxidul de carbon din atmosferă și îl transformă în oxigen, poate elimina sursele de poluare atunci când este folosită în interior și reflectă lumina solară dacă este folosită în exterior. Vopseaua poate fi folosită exclusiv de către profesioniști, deoarece trebuie aplicată într-un timp foarte scurt, reprezentând o adevărată provocare pentru artist, după cum mărturisește chiar el.