Ultimii doi ani nu au fost printre cei mai fericiți pentru calea ferată cale leagă Oravița de Anina. Și asta, pentru că autoritățile competente, din lipsă de interes și gaură în buzunare, au amenințat constant cu închiderea traseului al cărui potențial turistic nu poate fi contestat.
Această formă de promovare negativă însă se pare că a avut un efect mai puțin așteptat asupra turiștilor. Vagoanele Mocăniței sunt din ce în ce mai pline de valuri de vizitatori din toate colțurile țării și chiar ale lumii.
Cu toate că CFR-ul încearcă periodic să se spele pe mâini de calea ferată abandonată printre munții cărășeni, se pare că turiștii țin cu dinții de traseul de tren care șerpuiește în peisaje montane de poveste.
În luna mai a acestui an, Guvernul Ponta a dat aviz negativ reabilitării liniei de cale ferată din Banatul Montan. Asta înseamnă că șansele ca obiectivul să se degradeze sunt din ce în ce mai mari. Mai mult decât atât, nepăsarea autorităților de la nivel central ar putea duce chiar la distrugerea Semmeringului, o adevărată istorie locală și națională de mai bine de 150 de ani.
Făcându-le parcă în ciudă autorităților mai puțin competente în acest caz, care ar putea să miște un deget pentru a valorifica traseul, turiștii vin în valuri. De mai bine de trei ani, de când s-a pus mai serios în discuție scoaterea la vânzare a căii ferate dintre Anina și Oravița, vagoanele Mocăniței, care încă se mai târâie printre munții bănățeni, sunt pline.
[slickr-flickr search=”sets” set=”72157646739835855″]
Puținii angajați care au mai rămas de veghe asupra haltelor părăsite în care trenul face popas sunt și ei uimiți de modul în care dezinteresul și nepăsarea au devenit chiar productive în cazul Semmeringului. Mai mult decât atât, oamenii se gândesc chiar să investească din banii lor pentru ca zona să-și consume potențialul la valoarea sa maximă.
„De când au început să facă valuri cu vânzarea căii ferate și automat de când cei care ar putea să facă ceva au devenit tot mai dezinteresați, au început să vină sute de turiști. Se pare că reclama negativă s-a transformat în singura salvare a Semeringului. E o zonă frumoasă și turiștii sunt conștienți de asta. Zi de zi vagoanele sunt pline ochi. Noi investim chiar din banii noștri să amenajăm un foișor aici în haltă pentru ca vizitatorii să aibă unde să se oprească”, a explicat un angajat al CFR care „salută” zi de zi Mocănița din halta Gârliște.
[slickr-flickr search=”sets” set=”72157646320817067″]
Este pacat ca,una didtre cele mai vechi linii ferate din Romania,intre orasele Oravita si Anina,cu un peisaj mirific al regiunii,sa fie tratata cu indiferenta de cei de la capitala!Ce s-a construit pe vremea Austro-Ungariei astia nu-s in stare sa intretina!