FOTO. Centura de sud a Timișoarei, stadiu de sub 60%

default

Stadiul lucrărilor de construire a centurii de sud a Timișoara nu a depășit 60%. Asta în condițiile în care termenul de finalizare din contract era decembrie 2022.

Potrivit DRDP Timișoara, luna octombrie s-a încheiat pe șantierul variantei de ocolire cu un stadiu de realizare de aproape 58%. Constructorul tot nu se mobilizează.

„Ritmul a fost în continuare scăzut, mobilizarea insuficientă, fiind realizate activități similare pe timp îndelungat, în timp ce unele sectoare au rămas abandonate. Antreprenorul Tirrena Scavi s-a concentrat, în ultima parte a lunii octombrie, pe zona Ghiroda, unde a început montarea grinzilor peste canalul Bega și s-a lucrat la viitorul nod rutier cu DN 6. S-a mai lucrat în zona Freidorf, la intersecția giratorie cu str. Paul Morand, la pasajul peste DJ 591 Timișoara – Sânmihaiu Român, la pasajul de la DN 59 Timișoara – Șag și la cel de la Giroc. Este în curs de execuție și procesul de relocare a liniilor electrice aeriene din zona Moșnița Nouă și zona Freidorf”, a transmis DRDP Timișoara.

default

Cum lucrările nu au fost accelerate, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost de acord să acorde antreprenorului termene intermediare de deschidere a centurii. Astfel, la finele lunii mai 2023 ar urma să se circule pe sectorul Moșnița Nouă – DN 6, la finele lunii iulie de la intersecția Calea Șagului până la Giroc, urmând ca în decembrie 2023 să fie dată în circulație în întregime, cu celelalte sectoare.

Vă amintim și că antreprenorul a primit deja 2 certificate negative de la CNAIR, iar un al treilea o să îl țină departe de licitațiile viitoare din țara noastră.

Varianta de ocolire a Timișoarei pe partea de sud va avea puțin peste 26 de kilometri și costă 272 de milioane de lei.

default

 

default

 

centura sud (5)

 

centura sud (6)

 

centura sud (7)

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/