Finalizarea „găurii” de pe autostrada Lugoj – Deva are finanțare asigurată

lugoj deva

Proiectarea și contruirea sectorului lipsă din tronsonul de autostradă Lugoj – Deva poate să înceapă. Proiectul are asigurată finanațarea din PNRR.

Contractul de finanțare pentru finalizarea lotului II din Lugoj – Deva, secțiunea cu tuneluri pentru animale, a fost semnat. Valoarea investiției este de 2,2 miliarde de lei. PNRR asigură 910 milioane de lei, contribuția publică națională este de 943 de milioane de lei, iar TVA-ul aferent reprezintă 352 de milioane de lei.

„În vederea atingerii jaloanelor și țintelor cu privire la reformele și investițiile aferente Componentei 4 – Transport sustenabil din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii,  în calitate de coordonator de reforme și investiții, și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale SA, în calitate beneficiar, au semnat contractul de finanțare pentru proiectul <<Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, secțiunea Margina – Holdea>>. Obiectivul de investiție face parte din rețeaua rutieră TEN-T Core, Coridorul de conectivitate 1 (Transcarpați), care, potrivit Planului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020 – 2030, aprobat prin HG nr. 1312/30.12.2021, asigură legătura între Marea Neagră și granița de vest a țării”, aflăm de la Ministerul Transporturilor.

Constructorul, UMB Spedition, are de construit 9,13 kilometri de autostradă, două tuneluri, două pasaje, trei viaducte și un centru de întreținere și coordonare.

„Proiectul va contribui la creșterea mobilității pe rețeaua de infrastructură rutieră TEN-T Core, prin reducerea timpului de călătorie, îmbunătățirea condițiilor de călătorie și siguranța traficului, la dezvoltarea zonelor pe care autostrada le va deservi, precum și la economia de combustibil”, mai explică oficialii de la Transporturi.

Contractul de lucrări a fost semnat, în 14 octombrie, la Timișoara. Constructorul are la dispoziție 11 luni pentru a proiecta tunelurile și șoseaua rapidă și 34 de luni pentru a le realiza.

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/