Fiecare administrație cu viziunea ei! O altă propunere pentru construcția unui nou pod peste Timiș

raul timis in lugoj

Despre necesitatea construirii unui nou pod rutier la Lugoj se vorbește de mulți ani. Cele două poduri principale care traversează Timișul, podul de fier și podul din beton, au început să prezinte semne de degradare evidente și ar fi nevoie de lucrări de reparații și reconsolidări. Mai ales că podul de fier, construit la începutul secolului trecut, în anul 1902, din 185 de tone de fier de la Reșița, a ieșit din garanție de mult, încă din anul 1982.

La podul de beton, care este format din două poduri alăturate construite la 50 de ani distanță unul de altul (partea dinspre Timișoara, între 1934-1940, partea dinspre Caransebeș, la mijlocul anilor ’80), se crede că s-au produs unele degradări la structura de rezistență a pilonilor de sprijin. Fiecare administrație locală a care s-a succedat la conducerea orașului, în ultimele trei decenii, a constat problemele, le-a discutat și cam atât. Partea de execuție a lucrărilor de consolidare a fost, însă, lăsată într-o așteptare nesfârșită, până în prezent.

La podul de fier (reparat în 1962 și la mijlocul anilor 1982) a fost interzisă totuși, ca măsură de siguranță, circulația autovehiculelor grele și a autobuzelor. În urmă cu trei ani fosta administrație a propus și a demarat studiile pentru construirea unui pod nou, lângă cel din fier, idee care a atras unele critici. A fost adusă o firmă care a făcut foraje în albia Timișului, lângă podul de fier, ca parte a studiului de fezabilitate, dar proiectul a fost în cele din urmă oprit, iar după schimbarea administrației, de anul trecut, propunerea a fost anulată, iar locația schimbată. Prin urmare noul executiv actual, vrea să ridice, un alt pod, dar la câteva sute de metri distanță, în amonte de cel din fier.

„Lugojul are nevoie de un pod rutier nou, pentru că cele două poduri principale au probleme, după cum se știe, unul fiind ieșit din garanție. În urmă cu câțiva ani s-a comandat un plan de mobilitate urbană în care au fost stabilite câteva locații pentru construirea de poduri noi. Una dintre variante este în zona autogării, pe care o susținem și noi, mai exact un pod între străzile Gheorghe Lazăr și Ștefan cel Mare. Urmează să scoatem la licitație studiile necesare și proiectarea, iar lucrările abia în anii următori, procedurile de documentație și avizare fiind de durată”, a declarat Claudiu Buciu.

Finanțarea necesară va fi însă destul de mare, având în vedere deschiderea apreciabilă între cele două maluri. Cele două podurile principale ale Lugojului au rezistat la marile inundații și creșteri ale nivelului Timișului din 1912, 1970, 1975, 2000, 2005, 2020.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/