La nivelul județului Caraș-Severin se derulează o campanie de informare a fermierilor cu privire la primirea cererilor de plată pentru anul în curs.
Fermierii vor putea depune cererea de plată, în perioada 1 martie – 15 mai, fără a se prezenta la centrele Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, doar prin accesarea aplicației IPA-Online din versiunea internet.
Începând cu această campanie, fermierii vor putea beneficia de sprijin financiar prin intervenții/măsuri aferente sectoarelor vegetal și zootehnic, în conformitate cu Planul Strategic PAC 2023-2027, respectiv PNDR 2014-2020, denumite astfel: – plățile directe decuplate; plățile directe cuplate; ajutoare naționale tranzitorii; Măsura 10 – Agro-mediu şi climă (M.10); Măsura 11 – Agricultură ecologică (M.11); Măsura 13 – Plăți pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau alte constrângeri specifice (M.13)( sM13.1 și sM13.3) și DR-10 – zone afectate de constrângeri naturale semnificative;
Potrivit APIA, se va completa o singură cerere de plată, chiar dacă se utilizează suprafețe de teren în diferite localități sau județe. De asemenea, fermierii trebuie să verifice împreună cu primăria pe raza căreia dețin terenul, situația înscrierii în Registrul agricol a terenului și să permită primăriei să transmită la APIA adeverințele privind utilizarea terenului conform înscrierii în Registrul Agricol.
Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziția fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii cererii de plată și să fie valabile la data depunerii acesteia. Adeverințele emise pentru schemele din sectorul zootehnic de către asociația/agenția acreditată pentru înființarea şi menținerea registrului genealogic al rasei/oficiul pentru zootehnie judeţean, pot fi transmise electronic prin platforma pusă la dispoziție de către APIA, cu informarea fermierului.
Totodată, fermierii care deţin animale în exploataţie au obligația să se asigure că datele acestora sunt actualizate în Baza Națională de Date (BND) și să se adreseze centrului APIA în vederea completării declarației sector zootehnic în aplicația dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea IPA Online.
Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorității care a emis/atestat aceste documente, după caz.
Fermierii care sunt deja beneficiari APIA își vor actualiza la completarea cererii doar datele ce au suferit modificări față de anul anterior. În acest fel se reduce timpul de completare a cererii, iar probabilitatea de a introduce date greșite este mai mică.
La rândul lor, funcționarii APIA vor contacta fermierii în vederea închiderii electronice a cererii și pentru programarea acestora în vederea semnării cererii și declarațiilor atașate acesteia.