Consumatorii pot sta liniștiți pentru că în această perioadă PPC Energie emite facturile recalculate pentru consumul clienților săi, din intervalul octombrie-decembrie 2024, după ce aceștia au primit facturi stornate (cu sold negativ).
Factura emisă acum vizează consumul pentru luna decembrie 2024 și, în unele cazuri, și cel din lunile pentru care încă nu a fost achitată factura. Suma finală de achitat se regăsește în secțiunea „Total de plată”.
În aplicația myPPC, suma de achitat este cea afișată în secțiunea „Sold” și se regăsește și în secțiunea „Facturi și plăți”. Dacă sumele din aceste două rubrici nu sunt identice, recomandăm clienților să aștepte până la actualizarea sumei corecte și în secțiunea „Facturi”. Plata se poate face și direct din aplicația mobilă myPPC.
Indiferent de canalul prin care clienții au primit factura, PPC Energie reamintește că suma care trebuie achitată este cea din secțiunea „Total de plată”. Factura poate fi achitată prin următoarele metode:
De ce au fost stornate facturile?
Începând cu luna octombrie pe facturile de energie a fost introdusă o nouă taxă: contribuția aferentă contractelor pentru diferență (CfD – Taxă percepută de la toți utilizatorii de energie electrică, destinată să finanțeze costurile necesare implementării și funcționării mecanismului de sprijin pentru energia electrică, generată prin tehnologii cu emisii reduse de carbon și surse regenerabile (eoliene, solare, hidro, nucleare, hidrogen și stocare de energie). Mecanismul a fost autorizat de guvern și validat de Comisia Europeană.)
Conform noilor reglementări, colectarea contribuției pentru taxa CfD va începe din 1 aprilie 2025 și nu din 1 octombrie 2024, așa cum a fost prevăzut inițial în legislație. Prin urmare, după cum este menționat în noul act normativ, a fost necesar să fie stornate și să se emită din nou facturile aferente consumului din lunile octombrie-decembrie 2024.
Foto: MediaFlux.ro