Facebook va pune accentul pe informațiile locale în fluxul de știri

După ce s-a declanșat isteria cu modificările aduse de Facebook în privința postărilor din fluxul de știri, lucrurile par să se schimbe din nou. Potrivit celor mai recente anunțuri, Facebook va promova știrile locale, bazându-se pe interesul pe care utilizatorii l-au manifestat în acest sens.

Facebook va pune accentul pe informațiile locale difuzate în fluxul de știri al utilizatorilor, modificare operată inițial în SUA, apoi în alte țări, pentru a limita dezinformarea, transmite AFP. „Informațiile locale contribuie la crearea unei comunități, pe internet și în viața reală”, a scris cofondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, pe contul său, aceasta fiind o nouă încercare de a răspunde criticilor la adresa rețelei de socializare.

Aceste informații pot face ca „timpul petrecut pe Facebook să fie unul de calitate”, a adăugat tânărul miliardar, care, la începutul anului, a promis o serie de măsuri pentru limitarea dezinformării și îmbunătățirea conținutului ce circulă pe rețeaua care are aproximativ două miliarde de utilizatori.

„Începând de astăzi (luni, n.r.), vă vom prezenta mai multe publicații din orașul vostru, fie el mare sau mic”, a precizat Zuckerberg, adăugând că schimbarea va fi operată în SUA, după care va fi aplicată „în mai multe țări, anul acesta”.

De la începutul anului, Facebook a anunțat deja că va privilegia mesajele prietenilor și apropiaților utilizatorilor în detrimentul celor instituționale (media, agenții de publicitate). Apoi a cerut ajutorul utilizatorilor în clasarea informațiilor în funcție de gradul de „fiabilitate”, o inițiativă care a suscitat un anume scepticism, unii estimând că este o inițiativă contraproductivă.

De mai mult de un an, rețelele de socializare, mai ales Facebook, sunt criticate intens din cauză că permit propagarea informațiilor false, un exemplu în acest sens fiind perioada campaniei prezidențiale din SUA. Dezinformarea este periculoasă pentru democrație și întreține o dependență de rețelele de socializare care afectează intelectul, spun criticii.

În ultimele luni, Facebook a încercat să comunice cu utilizatorii mult mai frecvent, pentru a arăta că ia în considerare aceste critici.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/