Exproprieri de milioane pe drumul blocat Timișoara – A1

Santierul drumului de legatura Timisoara - autostrada

În timp ce șantierul drumului de legătură Timișoara – A1 este blocat, după rezilierea contractului, autoritățile continuă exproprierile.

Pentru a construe descărcarea DN69, din zona Sânnandrei, – autostrada A1, este nevoie de teren privat. Au fost identificate peste 270 de locații. Primii 200 de proprietari și-au primit banii, acum urmează ca ceilalți 70 să fie despăgubiți.

„În perioada 5 – 15 septembrie 2023 își vor desfășura activitatea comisiile de verificare a dreptului de proprietate pentru imobilele expropriate în cadrul proeictului drum de legătură autostrada A1 Arad – Timișoara – DN69. Comisia se va întruni în fiecare zi lucrătoare, începând cu ora 09:00, la sediul primăriilor și va emite procesele verbale și hotărârile de stabilire a despăgubirilor, iar proprietarii vor putea încasa sumele cuvenite”, a transmis DRDP Timișoara.

Noi am aflat că pentru acești 70 de proprietari se vor oferi, în total, 5,9 milioane de lei. Exproprierile vizează 3 comune și Timișoara. Reprezentanții comisiliilor se vor afla în 5 septembrie în Sânandrei, în 6 septembrie în Giarmata, în 12 și 13 septembrie în Pișchia și în 14 și 15 la Timișoara.

Contractul, reziliat de ministrul Transporturilor

Contractul cu constructorul de pe drumul de legătură Timișoara – A1 a fost reziliat, săptămâna trecută. Anunțul a venit chiar de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care spunea atunci că răbdarea a ajuns la capăt.

„Răbdarea a ajuns la capăt, reziliem contractul. Modul în care au gestionat această lucrare nu poate fi acceptat. Au făcut progres, de la începutul anului, 5%. Este un lucru pe care nu îl putem accepta. O să încercăm să intrăm pe procedură rapidă, astfel încât să avem foarte repede un constructor”, a declarat, la Timișoara, ministrul Transporturilor.

Stadiul actual al lucrărilor la drumul dintre DN69 și autostrada spre Ungaria nu a atins 30%. Acum se va întocmi o expertiză tehnică pentru a se știi exact ce s-a făcut și ce mai trebuie realizat, după care se poate lansa licitația pentru un nou constructor.

Viitorul drum va avea 10 kilometri. Se va putea circula cu maximum 100 km/h, iar valoarea contractului este de 190 de milioane de lei, fără TVA.

 

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/