Noua „minge de ping-pong” între partide, cel puțin în ceea ce privește Timișul, este varianta ocolitoare de sud a centurii Timișoarei. Un proiect uitat în sertare, din diverse motive, fie șantierele arheologice, fie stabilirea traseului conform cu suprafața prezentă a comunelor periurbane, fie din cauza neprezentării tuturor responsabililor la acordarea avizelor. Adrian Pau dă vina pe șeful DRDP, Cristian Ispravnic, în timp de Robu a mers mai departe cu criticile, chiar cu ținte la Guvernul proaspăt demis.
Robu l-a mai criticat recent public pe fostul Ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, și a făcut-o din nou și din cauza tergiversării pentru centura de sud. Primarul face un apel la Ludovic Orban pentru ajutor. „Îl rog pe domnul prim-ministru să intervină pentru ca centura să înceapă să fie construită. Este nepermis să se stea în acest blocaj. Cercetarea arheologică nu este pe tot traseul de 25 de km, ci se întâmplă în opt puncte, unde se impune să se facă o cercetare arheologică. Este un lucru cunoscut – numai fostul ministru Cuc se pare că nu a știut! – că trebuie să dai drumul la lucrări și când ai descoperiri arheologice, trebuie să începi punctul de cercetare arheologică. Este nepermis ca după mulți ani în care nu s-a putut lucra la acest obiectiv, centura Timișoara, să ții totul pe loc!”, a precizat, critic, Robu, despre motivul legat de descoperirirle arheologice.
Primarul spune ca până în anul 2021, când Timișoara va fi viitoarea capitală europeană a culturii, e important ca măcar pe o porțiune a variantei ocolitoare de sud a orașului să se poată circula. Edilul vede capitala Banatului cu o poziție-cheie în Europa și spune că drumurile trebuie construite rapid. „În 2021, măcar o parte din centură să fie dată în folosință pentru a descărca traficul din Timișoara. Mai avem probleme mari, și cu intervențiile la infrastructura de mobilitate, cu care am ușurat mult viața timișorenilor. Trebuie să se dea drumul și centurii de nord, nord-vest și acelor autostrăzi despre care noi am tot vorbit, inclusiv realizarea autostrăzii Timișoara-Belgrad este foarte importantă. Timișoara este în mijlocul unei zone care cuprinde 16 capitale pe o rază de 1000 de km, prin urmare, este foarte importantă conectivitatea timișorenilor.”, a spus, în stilul său bombastic, Robu.
Deocamdată, Consiliul Județean Timiș a anunțat licitația pentru proiectare și execuție a părții dintre Dudeștii Noi și Săcălaz a centurii, exact segmentul de nord-vest.
Robu s-a ferit să comenteze acuzațiile aduse arădeanului Ispravnic
Deputatul PRO România Adrian Pau a acuzat public conducerea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara că nu s-a dus la Comisia pentru siguranța circulației, la București, unde CJT a avut reprezentant, la fel ca și constructorul, pentru a rezolva și ultimul aviz necesar variantei ocolitoare de sud. DRDP Timișoara este condusă de arădeanul Cristian Ilie Ispravnic. Pau a sugerat că Ispravnic sabotează lucrările pentru Timișoara astfel încât să rămână mai mulți bani pentru drumurile din județul Arad. Fost consilier județean în Arad, din partea PSD, directorul DRDP este „frate” de județ cu Nicolae Robu, născut la Bocsig, lângă Ineu, dar „dușman” politic.
Întrebat ce crede de acuzațiile aduse de Pau, Robu a divagat puțin. „Nu mai contează, pentru că este trist că oameni care nu au capacitatea să înțeleagă importanța unui asemenea obiectiv ajung în funcții-cheie ale statului român. Cum să nu înțelegi importanța centuri ocolitoare pentru un oraș ca Timișoara. Timișoara este la intersecția unor drumuri importante, atât rutiere, cât și de cale ferată. Aici vorbim de traficul de mărfuri, traficul auto. Cum să nu înțelegi ce important este pentru economie să ai o asemenea conectivitate? Tirurile au nevoie de o oră să traverseze Timișoara! Pentru agenții economici contează. În loc să facă 15 minute pe centură și să meargă cu o viteză cu un consum mic de carburant, se merge bară la bară prin oraș, timp de o oră.”, a precizat Robu.
În ceea ce privește Aradul, municipiul din orașul de pe Mureș are o centură „beton”, cu patru puncte de urcare și descărcare din oraș, cu toate că unele voci spun că aceste puncte puteau fi distribuite mai util pentru zona industrială a urbei.
Citește și: ”Este de-a dreptul de nedescris!” Centura de sud a Timișoarei, blocată de orgolii regionale?